شناسهٔ خبر: 53094896 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت آب و هوا در ۲۴ اسفند

کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر

امروز و فردا کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه، در نواحی شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و همچنین در بخش‌هایی از مرکز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

چهارشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و پنجشنبه در سواحل دریای خزر، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور فعالیت خواهد داشت.

از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و طی روز‌های جمعه و شنبه در نواحی شمال غرب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

امروز در نواحی مرکز به ویژه در استان‌های اصفهان، یزد، فارس و کرمان وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده برای دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و به تدریج شرق و شمال شرق انتظار می‌رود.

همچنین طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه انتقال توده گرد و خاک از کشور‌های همسایه غربی به نواحی غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. امروز و فردا کاهش دما (۴ تا ۶ درجه) در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

به علاوه چهارشنبه در نواحی غرب، شمال غرب، پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه در نواحی شرق و جنوب شرق کاهش دما (۶ تا ۸ درجه) پیش‌بینی می‌شود.

امروز نیمه غربی خلیج فارس، چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

همچنین طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

<div id="video-display-embed-code_15779722"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8087587/15779722?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما