شناسهٔ خبر: 53081420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از دستگیری عاملان قتل پیرمرد قصرقندی تا دستگیری عامل قتل جوان سراوانی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان،گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان چابهار 2 نفر عاملان قتل مسلحانه پیر مرد قصرقندی پس از 7 روز فرار در یکی از روستاهای چابهار دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

سردار"احمد طاهری" امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در چهاردهم اسفند ماه سال جاری و در پی قتل مسلحانه یک پیرمرد، در یکی از محلات شهرستان قصرقند موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه تحقیقات تخصصی صورت گرفته توسط تیم رسیدگی به پرونده، عامل این جنایت که ۲ جوان ۳۰ و ۳۴ ساله بود شناسایی و مشخص شد که این افراد به دلیل یک سری اختلافات طایفه ای طی یک نزاع مقتول را با شلیک گلوله سلاح کمری به قتل رسانده و به مکانی نامعلوم گریخته اند. 

سردار طاهری در ادامه گفت: تلاش پلیس برای دستگیری این ۲ قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه سرنخ‌هایی از مخفی شدن آن‌ها در یکی از روستاهای شهرستان چابهار بدست آمد. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نهایت با تلاش شبانه روزی مأموران انتظامی شهرستان چابهار مخفیگاه قاتلان شناسایی و متهمان طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۷ روز فرار دستگیر شدند. 

وی با اشاره به اقرار متهمان به جنایت ارتکابی خاطر نشان کرد: عاملان این جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری عامل قتل مسلحانه جوان سراوانی پس از 8 ماه فرار

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان همچنین در خبر دیگری از دستگیری عامل قتل مسلحانه جوان سراوانی پس از ۸ ماه فرار خبر داد و گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان عامل قتل مسلحانه جوانی ۲۳ ساله پس از ۸ ماه دستگیر شد.  

سردار طاهری اظهار داشت: در اوایل تیرماه سال جاری و در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۳ ساله در یکی از مناطق شهرستان سراوان، شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت. 

وی افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل قتل به جمع آوری سرنخ های موجود پرداخته و طی چندین شبانه روز تلاش عامل این جنایت را که جوانی 21 ساله بود شناسایی و مشخص شد متهم به دلیل اختلافات ناشی از معاملات ناثواب موادمخدر با شلیک گلوله سلاح کمری مقتول را به قتل رسانده و به مکانی نامعلوم گریخته است. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که درصدد دستگیری قاتل فراری بودند چند روز قبل سرنخ های از حضور مجدد او در سطح شهرستان بدست آورده و تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاهش آغاز کردند. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در نهایت با تحقیقات انجام شده محل اختفاء متهم فراری در منزل یکی از بستگانش در شهر سراوان  شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از 8 ماه فرار دستگیر شد. 

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد قاطعانه با اخلالگران امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست جوانان خود را از عواقب سخت حمل و نگهداری سلاح آگاه سازند. 

انتهای پیام/3139/ ق

نظر شما