شناسهٔ خبر: 53049147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وضعیت هوای سه شهرستان کرمانشاه بحرانی شد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: عصر امروز (شنبه ۲۱ اسفند) وضعیت هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اسلام‌آبادغرب از نظر کیفیت در حالت بحران و هوای شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور و پاوه در حالت هشدار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

«احد جلیلیان» شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا، شاخص لحظه ای ساعت ۱۵ عصر امروز ایستگاه‌های اسلام آبادغرب ۴۵۱، قصرشیرین و سرپل ذهاب هر ۲ عدد ۵۰۰ را نشان داد که گویای وضعیت قهوه ای و سطح بحران این شهرستان‌ها بود.

وی اظهار داشت: همچنین ایستگاه های سنجش کیفی هوا شاخص لحظه ای ساعت ۱۵ امروز شهرستان کرمانشاه عدد ۱۹۹، پاوه ۱۵۲ و کنگاور ۱۵۹ را نشان داد که حاکی از وضعیت قرمز و حالت هشدار یعنی هوای بسیار ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان داد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد، شاخص ۲۴ ساعته (AQL) ۱۵ دیروز تا ۱۵ امروز، ایستگاه‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین هر دو عدد ۵۰۰ و اسلام آبادغرب ۴۹۰ را نشان داد که نشان از وضعیت قهوه‌ای و بحرانی بود؛ شاخص کیفی ۲۴ ساعته هوای شهرستان کرمانشاه عدد ۱۱۸ را نشان داد که حاکی از وضعیت نارنجی و سطح هشدار بود.

جلیلیان همچنین گفت: شاخص کیفی ۲۴ ساعته شهرستان های پاوه و کنگاور عدد ۹۵ را نشان داد که در وضعیت زرد و استاندارد قرار داشتند.

براساس شاخص‌های داده کیفی سنجی، کیفیت هوا در هفت سطح سبز عدد صفر تا ۵۰، زرد ۵۰ تا ۱۰۰، نارنجی ۱۰۱ تا ۱۵۰، قرمز ۱۵۱ تا ۲۰۰، بنفش ۲۰۰ تا ۳۰۰ و وضعیت قهوه ای از ۳۰۰ به بالا در چهار سطح استاندارد، هشدار، اضطرار و بحران طبقه‌بندی می‌شود.

غلظت گرد و غبار در استان کرمانشاه کاهش می‌یابد

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: انتظار می‌رود از امشب به تدریج شاهد کاهش غلظت گرد و غبار در نقاط آلوده استان باشیم.

«علی‌محمد زوراوند» به ایرنا افزود: هوای برخی مناطق استان که از شب گذشته غبارآلود شد سبب کاهش شدید کیفیت هوا و میزان دید افقی گردیده‌ است.

وی تصریح کرد: غلظت گرد و غبار در نواحی مرزی و نیمه غربی استان سبب کاهش شدید کیفیت هوا و میزان دید افقی شده است.

زوراوند ادامه داد: پیش بینی می شود از بعدازظهر امروز بتدریج از غلظت گرد و غبار کاسته شود اما فردا (یکشنبه) نیز هوای استان احتمالاً کم و بیش غبارآلود خواهد بود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که بیشتر آلودگی هوای آن ناشی از این کشور همسایه است.

نظر شما