شناسهٔ خبر: 53038929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در کمیته امداد و نجات سفرهای نوروزی خراسان جنوبی مطرح شد؛

آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند/ پوشش امدادی ۹۷۰ مورد حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح نوروزی هلال احمر به مدت ۲۰ روز از ۲۵ اسفند برای ارائه خدمات به مسافرین استان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» امروز (۲۱ اسفند) در نشست کمیته امداد و نجات سفرهای نوروزی اظهارداشت: طرح نوروزی دستگاه های امدادی به مدت ۲۰ روز از ۲۵ اسفند برای ارائه خدمات به مسافرین آغاز می‌شود.

 


وی با بیان اینکه امسال با فروکش شدن شیوع ویروس کرونا نوروز 1401 سونامی سفرها را خواهیم داشت، افزود: استان خراسان جنوبی محل عبور مسافرین زیادی است باید تمام تلاش خود را برای سلامت و ایمنی مسافران نوروزی به کار ببریم.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکثر مسافران عبوری استان زائرین امام رضا(ع) هستند، بیان کرد: تمامی عوامل ستاد سفر های نوروزی در سطح استان غیر مستقیم خادمان این امام همام بوده و باید تمام تلاشمان را بکار گیریم که مسافران با احساس آسایش و امنیت بیشتری از این استان گذر کنند.

 


وی با اعلام اینکه نوروز امسال در هلال احمر اکیپ های امداد و نجات و اکیپ های سلامت محور مبنی بر طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی فعالیت خواهند داشت، افزود: در حوزه امداد و نجات 29 پایگاه ثابت و موقت به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.

 


رضایی ادامه داد: در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع‌رسانی و راهنمایی)، مسابقه فرهنگی عکس و فیلم کوتاه بشر دوستی، ویژه برنامه مناسبتی (رفیق خوشبخت ما) و نیز خدمات اکیپ‌های سحاب به مسافرین ارائه می‌شود.

 


وی با اشاره به حوادث طرح نوروزی در سال گذشته، عنوان کرد: در مجموع 86 مورد حادثه در طرح ملی نوروزی سال گذشته رخ داده که حوادث جاده ای با 68 درصد بیشترین فراوانی را داشته است.

 


وی با بیان اینکه از مجموع حوادث جاده ای طی این مدت تعداد 43 مورد واژگونی خودرو بوده است، گفت: این حوادث تعداد 262 نفر حادثه دیده داشته که تعداد هشت نفر به صورت سرپایی و 50 نفر توسط هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شده است.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای امدادی در سال جاری به 970 مورد حادثه خدمات ارائه کردند، افزود: از این تعداد 699 مورد حوادث جاده ای، 135 مورد حوادث شهری و مفقودی 43 مورد سیل و آبگرفتگی، 23 مورد حادثه کوهستان و 70 مورد دیگر حوادث بوده است.

 


رضایی با بیان اینکه یک هزار و 552 تیم عملیاتی در قالب سه هزار و 809 نیرو در این حوادث خدمات ارائه داده اند، گفت: اسکان اضطراری یک هزار و 598 نفر از دیگر خدمات ارائه شده در حوادث امسال بوده است.

 

 

 

 

پایان پیام/70

نظر شما