شناسهٔ خبر: 53034001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آغاز طرح‌های ملی امداد و نجات نوروزی و جوانان هلال احمر سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: طرح نوروزی سازمان امداد و نجات هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی مجموعا ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و ۴ پایگاه موقت و سیار و یک پایگاه کوهستان در محورهای استان استقرار خواهند داشت و همچنین ۱۴۰ نفر روز امدادگر و نیروی عملیاتی در این پایگاه‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: رهاسازی و نجات مصدومین، ارائه کمک‌های اولیه سرپایی، همکاری با اورژانس و انتقال مصدومان، اسکان و تغذیه اضطراری متناسب با شرایط و... از جمله خدماتی است که توسط امدادگران ارائه می‌شود. 

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح طرح ملی جوانان پرداخت و ادامه داد: در این طرح ۶ پست ثابت و ۳ اکیپ سیار سحاب، خدمات بشردوستانه و ارائه کمک‌های اولیه امدادی و آموزش‌های همگانی جمعیت را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری کودکان در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه‌های مسافربری و مبادی ورودی شهرها ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه‌سازی حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی می‌باشد عنوان کرد: در این طرح، برنامه‌ها و خدمات مرتبط با مسافران و محیط زیست در قالب پویش، جشنواره، فعالیت‌های خلاقانه و فضای دوستدار کودک با مشارکت جوانان علاقه‌مند اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی یادآور شد: در طرح ملی جوانان هلال احمر سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در نوروز ۱۴۰۱، پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز)، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع‌رسانی و راهنمایی) توسط اعضای داوطلب سازمان جوانان هلال احمر به مسافران ارائه می‌شود.

محمودی همچنین بیان کرد: در اجرای این طرح،  تیم های سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه بر خدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیطی با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی، آماده ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به مسافران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آنها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستند.

به گفته وی این طرح تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در سطح شعب منتخب به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما