شناسهٔ خبر: 53030278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛

تحریم‌های آمریکا، عامل رشد ایران

آقای اسلامی گفت: شکننده‌ترین تحریم‌های آمریکا تنها سبب پیشرفت و ادامه روند رو به رشد کشور شده است.

صاحب‌خبر -

مراسم افتتاحیه روز ملی راهیان نور  همزمان با روز ملی راهیان نور، در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور برگزار شد.
محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور خرمشهر، گفت: در مقاطع گوناگون به ویژه در پنج‌سال اخیر شکننده‌ترین تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان با ادامه روند رو به رشد و پشرفت کشور بی اثر شده اند.
به گفته این مسئول با وضع هر تحریم جدید هسته‌ای از سوی دشمن با هدف مبارزه با کشورمان به‌عنوان تروریسم، کشور ایران به نقطه قوتی جدید دست پیدا کرده است.

او گفت: مواجهه آمریکا با سردار قاسم سلیمانی ساده نبود و در نهایت به شکست پروژه شان برای نابودی اسلام در منطقه منجر شد، چرا که آن‌ها ادعای حقوق بشر داشتند، اما امروزه برای همه ثابت شده که هدف اصلی آمریکا بر هم زدن امنیت خاورمیانه است.

آقای سلامی خواسته‌ی آمریکا از حمله به عراق و سوریه را تقسیم این کشور‌ها و رسیدن به ایران دانست که با رشادت جبهه مقاومت با موفقیت همراه نشد.

وی افزود: آمریکا منافع ملی اش را در قلمرو جهانی دنبال می‌کند و چه با دیپلماسی و چه با زور از منافع خودش حفاظت خواهد کرد و برای حفاظت از آن حمله‌های پیش دستانه‌ای را که امروز اعتبارش را در دنیا از دست داده، انجام می‌دهد.  

رئیس سازمان انرژی اتمی قرار گرفتن ماهواره جدید هوافضا در مدار توسط سپاه پاسداران در دولت سیزدهم را موفقیتی در بخش فناوری‌ها اعلام کرد و گفت: دشمن نمی‌خواهد ایران و حتی متحدین خود  در فناوری‌های پیشرفته هسته‌ای به خود کفایی برسند.

او در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیر خود با موضوع لزوم پیشرفت در فناوری هسته‌ای و نیاز به توسعه آن اشاره کرد و وعده‌ی کاربردی شدن فناوری‌های هسته‌ای در زندگی مردم در این دولت را داد.

این مسئول با تاکید بر تپیدن قلب سراسر ایران برای خرمشهر،  آمدن به اردوی راهیان نور  را سفر به نور خواند.

کاروان راهیان نور از سال ۱۳۷۶ توسط گروه‌های مردمی خود جوش برای بازدید از مناطق جنگی دفاع مقدس آغاز شد و هر ساله تعداد زیادی از سراسر کشور به نقاط عمیاتی هشت سال جنگ تحمیلی سفر می‌کنند.
کاروان‌های راهیان نور در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود و امسال دوباره از سر گرفته شد.

نظر شما