شناسهٔ خبر: 53011489 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ضرورت اجرای مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در پایتخت/ عزم جدی برای اجرای مقررات ملی ساختمان دیده نمی شود

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت اجرای مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در حوزه آب و فاضلاب، عنوان کرد که در حال حاضر این مبحث اجرا نمی شود و عزم جدی نیز برای اجرای این مبحث ندیدهایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در آیین کلنگ زنی احداث مخزن اضطراری آب در منطقه ۲ تهران، احداث مخازن اضطراری آب را یکی از ضروریات در زمان بحران دانست و گفت: باید پیش بینی لازم برای موضوعات مد نظر در زمان بحران بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی و مقوله آب از حیاتی ترین موضوعات شهروندان است، اظهار داشت: ایجاد مخازن اضطراری با مشارکت مدیریت شهری، شرکت آب و فاضلاب انجام شده و باید با قوت پیگیری شود.

پیرهادی ابراز امیدواری کرد: با پیش‌ بینی های لازم و مدیریت کارآمد، در زمان بحران شاهد کمترین خسارت از این حوزه باشیم. 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید در ۳۷۴ نقطه مورد مطالعه در تهران، مخازن اضطراری آب نصب شود تا در هر محله به اندازه سه روز آب آشامیدنی ذخیره داشته باشیم.

به گفته وی، مقوله کم آبی در کشور اتفاق افتاده و باید تمهیداتی برای کاهش مصرف و  مصرف بهینه اندیشیده شود.

پیرهادی، فرهنگ‌سازی را از ضروریات مصرف بهینه انرژی عنوان و تاکید کرد: سرانه مصرف آب در تهران نسبت به سایر شهرها بالا است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

عضو‌شورای تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان بارش امسال کمتر از سال های گذشته بوده، در سال ۱۴۰۱ با کم آبی مواجه هستم و باید برای عبور از بحران، فرهنگ‌سازی انجام داده و مشارکت شهروندان را جلب نماییم.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در حوزه آب و فاضلاب، عنوان کرد که در حال حاضر این مبحث  اجرا  نمی شود و عزم جدی نیز برای اجرای این مبحث ندیده ایم.

پیرهادی تاکید کرد که وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب باید به طور جدی به موضوع اجرای مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان ورود کنند.

وی با اعلام آمادگی مدیریت شهری برای کمک به بهبود وضعیت در حوزه آب، عنوان کرد: در ساختمان های بلند مرتبه و به ویژه در منطقه ۲۲ این قابلیت وجود دارد که با نصب دستگاه هایی تصفیه آب و فاضلاب انجام و آب به چرخه بازگردد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد  که این دستگاه‌ها باید از سوی شرکت آب و فاضلاب با ارایه تسهیلات در اختیار ساختمان های بلند مرتبه قرار گیرد و آب صرفه جویی شده برای آبیاری فضای سبز و شستشو استفاده شود.

پیرهادی تاکید کرد که دستگاههای اجرایی حتما باید تسهیلات لازم را برای شهروندان ر نظر گیرند تا با ارایه تسهیلات و مشوق های لازم، شاهد کاهش مصرف باشیم.

 

نظر شما