شناسهٔ خبر: 53009731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری جشن‌های گلریزان نمادی از جهاد تبین است

سرپرست فرمانداری بیرجند از برگزاری جشن‌های گلریزان به عنوان نمادی از جهاد تبین یاد کرد و گفت: توزیع اقلام و البسه‌های بین نیازمندان همراه پیوست فرهنگی همراه باشد و در این خصوص نیز فرهنگ‌سازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در آستانه حلول سال نو و خجسته میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با حضور علی فاضلی‌فرد، سرپرست فرمانداری بیرجند، علی عرب، رئیس کمیته امداد خراسان‌جنوبی و تعدادی دیگر از مسؤولان اداری، سازمانی و خیریه بیرجند مراسم  توزیع عواید جشن گلریزان ۱۴۰۰ آغاز شد.

در این مراسم علی فاضلی‌فرد، سرپرست فرمانداری بیرجند، اظهارداشت: برگزاری جشن‌های گلریزان برای نشاندن گل لبخند بر لبان نیازمندان با پیشینه اعتقادی و معنوی مردم و در راستای کارکردهای اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است.

فاضلی با بیان اینکه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر حضور مردم بنا و قوام یافته است، افزود: در برنامه‌های عام‌المنفعه و خیریه مردم همیشه جلوتر از مسؤولان حرکت کرده‌اند.

سرپرست فرمانداری بیرجند تصریح کرد: هر جا و هر زمان که مردم ولایی و بصیر حضوری پررنگ در صحنه داشته‌اند، نظام جمهوری اسلامی ایران پیروز و دشمنان نیز مأیوس شده‌اند.

فاضلی‌فرد توصیه کرد: از این پس جشن‌‌های بزرگ گلریزان به صورت متمرکز و همزمان در همه شهرستان‌های خراسان‌حنوبی برگزار شده و برند ملی گردد.

وی برگزاری جشن‌های گلریزان را یکی از نمادهای جهاد تبین عنوان کرد و یادآور شد: توزیع اقلام و البسه‌های بین نیازمندان با پیوست فرهنگی همراه باشد و در این خصوص نیز فرهنگ‌سازی شود.

گل لبخند بر لبان ۶ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی می‌شکفد

مهدی قمری، دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند نیز اظهار داشت: این برنامه فرهنگی و اجتماعی با قدمت ۳۰ ساله امسال با همت زورخانه امیر عرب و هیأت ابوالفضلی بیرجند برگزار شده است.

وی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی مشارکت خیران در جشن گلریزان ۱۴۰۰ افزود: در این جشن قریب‌بر یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۲۰۰ دست البسه جمع‌آوری شد.

 دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند تصریح کرد: حدود ۶ هزار نوع البسه از جمله مانتو شلوار، شلوار دخترانه و پسرانه، بلوز و شلوار، تی‌شرت دخترانه و پیراهن مردانه از مبلغ جمع‌آوری شده با نازلترین قیمت البته با کیفیت‌ترین نوع جنس از تهران خریداری شده است.

قمری گفت: البسه‌های خریداری شده با همکاری کمیته‌امداد حضرت امام خمینی(ه) و اداره کل آموزش و پرورش بین‌ دانش‌آموزان مناطق محروم و نیازمند شهرستان‌های‌ خراسان‌جنوبی توزیع و گل لبخند بر لبان نیازمندان در نخستین روزهای سال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از البسه‌های تهیه شده در اختیار نیازمندان منطقه شمال و مرکز شهر بیرجند و مابقی به شهرستان‌های مورد نظر اداره‌کل آموزش و پرورش و کمیته امداد ارسال و بین دانش‌آموزان شناسایی شده توزیع خواهد شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

نظر شما