شناسهٔ خبر: 53000522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با اعیاد شعبانیه؛

ظرفیت اقامت زائرسرای رضوی به ۲۰۰۰ تخت افزایش یافت

مشهد ـ به همت بنیاد کرامت رضوی همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح توسعه زائرسرای رضوی افتتاح و مجموع تخت‌های این زائرسرا از ۱۵۰۰ به ۲۰۰۰ تخت افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در مراسم طرح توسعه زائرسرای رضوی توسعه امکانات رفاهی برای میزبانی از زائران را یکی از دغدغه‌های مهم تولیت این آستان برشمرد و اظهار کرد: تکمیل و افتتاح فاز دوم زائرسرای رضوی و افزایش ظرفیت میزبانی از زائران حضرت رضا (ع)، مصداق ارائه خدمات با کیفیت به زائران است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: پروژه زائرسرای رضوی از مصادیق بارز ارائه خدمت با کیفیت به مهمانان امام رئوف است که در ۳ فاز تعریف شده است، فاز نخست در قالب ۱۲ بلوک تا کنون میزبان زائران بود و حالا در فاز دوم، با احداث و افتتاح ۴ بلوک جدید، حدود یک سوم به ظرفیت اقامتی موجود افزوده شده و عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی نیز در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

وی گفت: بخشی از ظرفیت دو مجموعه زائر سرا و زائر شهر رضوی برای ارائه خدمات رایگان به زائران کم‌بضاعت و زیارت اولی‌ها از سراسر کشور اختصاص دارد و در کنار آن، همه اقشار مردم در صورت تمایل به استفاده از این دو مجموعه اقامتی در شهر مشهد می‌توانند با کمترین بهای تمام شده از خدمات و امکانات آن‌ها بهره‌مند شوند.

رحمتی در ادامه گفت: تحقق زیارت متعالی، یکی دیگر از اهداف مهم آستان قدس در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است و در همین راستا، در زائرسرای رضوی علاوه بر ارائه خدمات رفاهی، بر ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی در قالب یک بسته کامل خدمت رسانی در محورهای اقامتی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز فاز دوم

محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: تاکنون ۱۲ بلوک زائرسرای رضوی با ظرفیت پذیرایی ۱۵۰۰ تخت در اختیار زائران قرار داشت که از امروز با افتتاح ۴ بلوک جدید، در مجموع با دو هزار تخت در خدمت زائران حضرت رضا (ع) خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: ۴ بلوک جدید زائر سرای رضوی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال احداث و با بودجه ۳۰ میلیارد ریالی تجهیز شده و با بهره‌برداری از آن، ظرفیت میزبانی از زائران افزایش یافته است.

وی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ و پس از پشت سر گذاشتن دو سال کرونایی آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای حضور گسترده زائران حضرت رضا (ع) افزایش داده است و به همین منظور، بنیاد کرامت رضوی نیز علاوه بر توسعه زائرسرای رضوی، در زائر شهر رضوی با ۳۵۰۰ تخت نیز میزبان زائران خواهد بود و همه زائران می‌توانند از طریق تماس با سامانه ملی ۱۴۶۰ بدون پیش شماره از ظرفیت این دو مجموعه استفاده کنند.

نظر شما