شناسهٔ خبر: 52996025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مالک رحمتی:

خدمت رسانی آستان قدس رضوی به زائران کم‌بضاعت و زیارت‌ اولی کشور

موج نیوز

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: تحقق زیارت متعالی یکی دیگر از اهداف مهم آستان قدس در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خبری اعلام کرد: بخشی از ظرفیت ۲ مجموعه زائرسرا و زائرشهر رضوی برای ارائه خدمات رایگان به زائران  کم‌بضاعت و زیارت‌ اولی‌ها از سراسر کشور اختصاص دارد.

رحمتی در ادامه این خبر اضافه کرد: در کنار آن همه اقشار مردم در صورت تمایل به استفاده از این ۲ مجموعه اقامتی در مشهد می‌توانند با کمترین بهای تمام‌شده از خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: تحقق زیارت متعالی یکی دیگر از اهداف مهم آستان قدس در خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است و در همین راستا در زائرسرای رضوی علاوه بر ارائه خدمات رفاهی بر ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی در قالب یک بسته کامل خدمت‌رسانی در محور‌های اقامتی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: آستان قدس رضوی با تکیه بر ظرفیت همه مجموعه‌های خود برای تحقق مقوله زیارت «از مبدا تا مبدا» برنامه دارد و در همین راستا ۲۱ مجتمع بین‌راهی با رویکرد خدمت‌رسانی و تحقق تسهیل امر زیارت احداث شده است.

رحمتی ادامه داد: در مجموع با احتساب زائرسرا و زائرشهر رضوی و ۲۱ مجتمع خدمت‌رسانی بین راهی تا مشهدالرضا (ع) آستان قدس رضوی ظرفیت میزبانی از حدود ۶۰۰۰ نفر را ایجاد کرده است و فاز دوم زائرسرای رضوی تکمیل و افتتاح شد و افزایش ظرفیت برای میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) در حال انجام است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: پروژه زائرسرای رضوی که در سه فاز تعریف شده است، فاز نخست در قالب ۱۲ بلوک تاکنون میزبان زائران بود و حالا در فاز دوم با احداث و افتتاح چهار بلوک جدید حدود یک‌سوم به ظرفیت اقامتی موجود افزوده شده و عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی نیز در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

رحمتی در خاتمه تصریح کرد: از جمله خدمات آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات سریع و در دسترس به زائرین امام هشتم راه‌اندازی سامانه ملی ۱۴۶۰ است که از امروز و با آغاز به کار آن همه مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی می‌توانند به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن خدمت مورد نیازشان برای اسکان در زائرشهر و زائرسرای رضوی را دریافت کنند.

نظر شما