شناسهٔ خبر: 52986214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

رشد ۴۴۷۴ واحدی شاخص کل بورس

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۴۴۷۴ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحدی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 18 اسفند) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4474 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 341 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران، شبندر، فولاد، شپنا، خودرو، شستا، وبملت به ترتیب با 884، 605، 586، 558، 324، 286، 238 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، بركت - گروه دارويي بركت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه 18 اسفند) شاخص کل فرابورس با 54 واحد رشد در ارتفاع 18 هزار و 199 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فزر - پويا زركان آق دره، تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، زشگزا - شير و گوشت زاگرس شهركرد، فروي - ذوب روي اصفهان، فرابورس - فرابورس ايران و فتوسا - توليد و توسعه سرب روي ايرانيان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 17 اسفند) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3310 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 339 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۲۶۴ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴۴ واحدی، به رقم ۳۲۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۱۶۷ واحدی، عدد ۳۴۰ هزار و ۳۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۱۲ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۴۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۱۵۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۷۴۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۷ هزار و ۱۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد با 1392، شستا با 1023، وبملت با 585 و خودرو با 332 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، پترول - گ.س.وت.ص.پتروشيمي خليج فارس و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، وبملت، خودرو و فارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن، کاوه و فملی  تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبشهر(صنعتی‌ بهشهر) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاهن، کاوه، حپترو و ختراک بود. همچنین نماد معاملاتی سصفها(سیمان‌اصفهان‌) با ۴.۸۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وتوس، چکاوه، تنوین و دیران قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۱۶۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما