شناسهٔ خبر: 52970767 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام جزئیات اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس

سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس جزئیات مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت برگزار می‌شود.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس درباره اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت گفت: سیر دوره نوزدهم از تیر با دریافت آمار درست کتاب‌های سال‌های ۱۳۹۸ و۱۳۹۷ از ۵ مرجع، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خانه کتاب و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه تخصصی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، کتابخانه تخصصی حوزه هنری و کتابخانه ایثار و شهادت بنیاد شهید آغاز شد.
سرهنگ عباس بایرامی: از تمام ناشران، نویسندگان و مجموعه‌های فرهنگی درخواست کردیم آثار خود را ارسال کنند که ۲۵۹۴ اثر به دبیرخانه رسید. کتاب‌ها در تقسیم‌بندی مناسب در ۱۸ گروه داوری قرار گرفت و با احتساب داوران نشر و نیز داوران کتاب و کتابخوانی ۲۰ گروه داوری از بهترین اساتید و نویسندگان انتخاب شد.
وی از نقاط قوت این دوره، انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت نامگذاری این دوره به عنوان حفظ هویت ملی و آثار فاخر نام برد که برگرفته از بیانات نورانی مقام معظم رهبری بود.
آئین اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس با حضور فرهیختگان، نویسندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا و مسئولین لشکری و کشوری هجدهم اسفند در تالار اجتماعات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

از ۲۷ کتاب منتخب، ۴ ناشر، ۱ خادم نشر، ۲ داور، ۱ منتقد کتاب، ۲ فعال فرهنگی حوزه کتاب، ۱ نویسنده فعال، ۱ کتابخانه برتر و ۲ کتابدار تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین در این مراسم ۲ خانواده معظم شهید اهل قلم و یک پیشکسوت دفاع‌مقدس و اهل قلم و خانواده زنده یاد جهانگیر خسروشاهی از داوران همین دوره تقدیر خواهد شد.
در آئین اختتامیه این دوره از ویژه‌نامه دوره نوزدهم و نیز کتاب بی‌قراری‌ها (حاوی دلنوشته‌های داوران این دوره) رونمایی خواهد شد.

نظر شما