شناسهٔ خبر: 52966624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| خدمات زائرشهر رضوی برای محرومان، رایگان ارائه می شود

مدیر خبر و رسانه نوین آستان قدس رضوی گفت: خدمات زائرشهر رضوی برای محرومان و افراد کم یا بی بضاعت با تخفیف یا رایگان ارائه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پویشی در سامانه «فارس من» با عنوان «انتقاد از افزایش هزینه اقامت زائرشهر رضوی» راه‌اندازی شده و حامیان آن نسبت به افزایش هزینه های اقامت در این مجموعه گلایه دارند.

اما محمدجمال رستم زاه خراسانی مدیر خبر و رسانه نوین آستان قدس رضوی در پاسخ به این گلایه مطرح شده می گوید: خدمات زائرشهر رضوی برای محرومان و افراد کم یا بی بضاعت با تخفیف یا رایگان ارائه می شود.

وی می افزاید: افزایش هزینه اقامت در این زائرسرا که بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری صورت گرفته، مربوط به زائران عمومی یا نهادهای دولتی و خصوصی متقاضی استفاده از خدمات این زائرسرا است. اما هچنان خدمات این زائرسرا برای محرومان و افراد کم یا بی بضاعت با تخفیف یا رایگان ارائه می شود.

رستم زاده خاطرنشان می کند: اما برای این که کم بضاعت یا بی بضاعت بودن فرد خدمات گیرنده مسجل شود، راهی جز هماهنگی و‌ همکاری با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و همچنین شناسایی زائران زیارت اولی و محرومی توسط بنیاد کرامت رضوی وجود ندارد.

وی تاکید می کند: این زائرسرا در قالب موقوفه زائر است و مبالغ هزینه اخذ شده از زائران عمومی و ... در همین زائرسراها هزینه می شود. برای مثال امروز قرار است ۴ بلوک دیگر نیز به این زائرسرا اضافه شود. ضمن این که این مبالغ در ساخت زائرسراها و استراحتگاه های بین راهی از جمله در تربت جام، چناران، میرجاوه، و ... نیز هزینه می شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

نظر شما