شناسهٔ خبر: 68198047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار: معاون استاندار:

نیروی انسانی بالاترین ثروت سیستان و بلوچستان است نیروی انسانی بالاترین ثروت سیستان و بلوچستان است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان غنی و سرشار از ثروت است، گفت: بالاترین ثروت سیستان و بلوچستان نیروی انسانی آن است.

صاحب‌خبر -

رضا شریفی در نشست با تشکل‌های اجتماعی ضمن گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، به فرهنگ حشر و مدد در سرحد و سیستان و فرهنگ میارجلی در مکران اشاره کرد و افزود: سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی در سیستان و بلوچستان سابقه تاریخی دارند و این فرهنگ‌ها در این منطقه نهادینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان ظرفیت اجتماعی بالایی برای رشد و تسهیل‌گری وجود دارد، بیان کرد: ضریب مشارکت سمن‌ها در کنشگری مسائل و مشکلات استان افزایش پیدا کرده و این قابل تقدیر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سمن‌ها، معتمدان و ریش سفیدان در مدیریت انتخابات، اتفاقات امنیتی و حوادث طبیعی کنشگری خوبی و بی نظیری داشتند و باید این وضعیت ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه کنشگری مدیران، کارگزاران و گروه‌های جهادی و مردمی در حوادث سیل سیستان و بلوچستان بی نظیر و نشان دهنده پای کار بودن مردم بود، تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت استان با حداقل هزینه در جهت کاهش آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف، تدبیر تیم مدیریتی سیستان و بلوچستان بود.

شریفی خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان تمام ظرفیت‌ها پای کار هستند و نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اما با این وجود فقط ۱۰ درصد از ظرفیت اجتماعی را پای کار آوردیم.

وی گفت: با توجه به وجود افراد ثروتمند در سیستان و بلوچستان ما نیازی به کمک و بسته‌های معیشتی سایر استان‌ها نداریم و می‌توانیم به عنوان استان معین به استان‌های همجوار کمک کنیم، ثروتمندان این منطقه باید در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، ورزش و جوانان، بهزیستی، مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی ورود کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان توانمندسازی نیروی انسانی را اولویت اول استانداری در حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و لایه‌های اجتماعی عنوان کرد، و افزود: این استان، استانی غنی است و محروم و فقیر نیست و با همکاری و تقویت کار تیمی، سیستان و بلوچستان خوشنام‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.

نظر شما