شناسهٔ خبر: 52923930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سفر غیرمترقبه نخست‌وزیر اسرائيل به مسکو / رسانه‌ها: بنت برای میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین رفته است

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، برای دیدار و مذاکره با ولادیمیر پوتین به مسکو سفر کرده است. رسانه‌های اسرائیل این سفر غیرمترقبه را کوشش برای میانجی‌گری در جنگ روسیه علیه اوکراین ارزیابی کرده‌اند. نخست‌وزیر اسرائیل در روز هشتم از تهاجم روسیه به اوکراین گفته بود باید رهبرانی پیدا شوند که رهبران روسیه و اوکراین را از میدان نبرد به پای میز مذاکره بیاورند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، برای دیدار و مذاکره با ولادیمیر پوتین به مسکو سفر کرده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، گفته است نفتالی بنت برای یک «سفر کاری» وارد مسکو شده ولی جزییاتی درباره این سفر نداده است.

رسانه‌های اسرائیل این سفر غیرمترقبه را کوشش برای میانجی‌گری در جنگ روسیه علیه اوکراین ارزیابی کرده‌اند. نخست‌وزیر اسرائیل در روز هشتم از تهاجم روسیه به اوکراین گفته بود باید رهبرانی پیدا شوند که رهبران روسیه و اوکراین را از میدان نبرد به پای میز مذاکره بیاورند.

نفتالی بنت در طول تهاجم روسیه به اوکراین، دو بار به درخواست زلنسکی با ولادیمیر پوتین تلفنی گفت‌وگو کرد. با این حال، زلنسکی با ابراز «سرخوردگی» از اسرائیل و شخص نفتالی بنت، گفت که از اسرائیل انتظار حمایت بیشتری داشت.

سفیر اوکراین در اسرائیل نیز با اشاره به دین یهودی زلنسکی گفته است که او حق دارد که متوقع حمایت جدی‌تری از اسرائیل باشد.

اسرائیل درخواست‌های مکرر اوکراین برای دریافت سامانه دفاع راکتی «گنبد آهنین»، پهپادهای تهاجمی یا هر نوع تسلیحات و یا حتی کلاهخود را قویا رد کرده است.

بنت در ده روز گذشته از روسیه به عنوان تجاوزگر به اوکراین نام نبرده اما بارها با رنج مردم اوکراین ابراز همدردی کرده است. او به‌ خاطر این موضع‌ خود با انتقادهای شدیدی در افکار عمومی اسرائیل روبروست.

در روزهای اخیر اما دولت اسرائيل ضمن افزایش ارسال کمک‌های غیرنظامی برای آوارگان جنگی، به قطعنامه پیشنهادی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین رای مثبت داد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما