شناسهٔ خبر: 5291153 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

واعظی خبر داد:

ارتقای پنج رتبه‌ای اینترنت کشور

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود واعظی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به رتبه بندی اعلام شده موسسه بین‌المللی در ارتباط با وضعیت اینترنت کشورهای جهان افزود: رتبه بندی های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در بخش اینترنت هنوز با معیارهای جهانی فاصله‌داریم و برای ارتقای جایگاه ایران در این بخش باید بیشتر تلاش کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص افزایش سرعت اینترنت در کشور باید بسیار کار کنیم و در حال حاضر این مسئله دغدغه اصلی دولت و وزارتخانه است.

واعظی گفت: بر این اساس تلاش می‌شود اینترنت پرسرعت برای مردم به‌ویژه دانشگاهیان، مراکز عمومی کشور و واحدهای کسب و کار که نیاز دارند تأمین شود. تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید حوزه اینترنت کاملا متحول خواهد شد و سرعت اینترنت افزایش پیدا می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به وضعیت شبکه ملی اطلاعات کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات فراهم‌شده و در سراسر کشور وضعیت قابل قبولی داریم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید تولید محتوا داشته باشند گفت: تولید محتوا شامل اطلاعات و آمار است و محتوا را باید مردم، شرکت‌های مربوطه، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی در این شبکه قرار دهند تا در شبکه ملی اطلاعات داخل کشور مورداستفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما