شناسهٔ خبر: 5288396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واعظی: برای تحول در وضعیت اینترنت مصمم هستیم

زنجان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان فعالیت دولت یازدهم مصمم به تحول در وضعیت اینترنت کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با تاکید بر اینکه موضوع اینترنت و رفع مشکلات این بخش یکی از دغدغه های اساسی و مهم این وزارتخانه و دولت به شمار می رود، افزود: بر این اساس تلاش می شود سرعت اینترنت و مواردی را که مورد نظر مردم به ویژه دانشگاهیان، مراکز عمومی کشور و واحدهای کسب کار نیاز دارند تامین شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رتبه بندی اعلام شده موسسه بین المللی در ارتباط با وضعیت اینترنت کشورهای جهان افزود: رتبه بندی متعددی در این بخش وجود دارد و در یکی از این رتبه بندی ها که در رابطه با زیر ساخت های کشور در این بخش اعلام شده نسبت به سال گذشته پنج رتبه ترقی کرده ایم.

وی یادآور شد: هنوز در این بخش با معیارهای جهانی فاصله داریم و برای ارتقای بیشتر باید کار و تلاش بیشتری انجام شود.

** زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به وضعیت شبکه ملی اطلاعات کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات فراهم شده و تقریبا در سراسر کشور به وضعیتی قابل قبول رسیده ایم.

واعظی افزود: دستگاههای مختلف باید تولید محتوا داشته باشند تا نرم افزارهای مختلفی بوجود آید تا مردم بتوانند استفاده کنند.

وی تولید محتوا را شامل اطلاعات و آمار بیان و خاطرنشان کرد: محتوا را باید مردم، شرکت های مربوطه، دانشگاه ها و مراکز دولتی در این شبکه قرار دهند تا در شبکه ملی اطلاعات داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری با شماری از مسوولان وکارشناسان این حوزه در استان زنجان دیدار داشت.ک/2

6085/7320/ 6158

نظر شما