شناسهٔ خبر: 52893512 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۵ ویژگی خاص بدن بتمن

بدنی فرا انسانی برای شخصیتی که قدرت فرا انسانی ندارد / CBR

صاحب‌خبر -

شوالیه تاریکی بدون داشتن هر گونه قدرت فرا انسانی، توانسته از بسیاری از قدرتمندترین قهرمانان دنیای دی‌سی نیز مفیدتر باشد. از همان وقتی که بروس وین جوان شاهد مرگ والدینش بود و تصمیم گرفت تا زندگی‌اش را وقف مبارزه با جرم و جنایت کند، بتمن عزمش را جمع کرد تا بدن و ذهن خود را به نهایت سطح انسانی برساند.

به نوعی بتمن تصورات از تونایی‌هایِ ممکنِ بدن و ذهن یک انسان را در یک دنیای ابرقهرمانی تغییر داد. به کمک آموزش‌ها و عزم راسخش، شوالیه تاریکی ذهنش را از محدودیت‌ها گذر داد و خودش را تبدیل به انسانی کرد که می‌تواند در کنار موجودات خداگونه مثل سوپرمن و واندر وومن قرار بگیرد. حالا در این مطلب نگاهی نزدیک‌تر به این می‌اندازیم که چه چیزی باعث شده تا بتمن یکی از خاص‌ترین بدن های دنیای دی‌سی را داشته باشد.

بهبود یافتن از آسیب‌های جسمی و روحی

بدن بتمن آسیب‌های زیادی را تحمل کرده است بدن بتمن آسیب‌های زیادی را تحمل کرده است

استقامت غیرقابل قیاس بتمن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شخصیت محسوب می‌شود. شوالیه تاریکی از سطحی فوق العاده از سرسختی برخوردار است که باعث می‌شود تا او توانایی‌های فراوانی برای عضویت در جاستیس لیگ و محافظت از گاتهام داشته باشد. بتمن به دلیل یک عمر فراگیری توانسته در چندین سبک مبارزه به درجه استادی برسد. اما در درگیری‌های بی‌شمارش با انواع موجودات و مجرمان فرا انسانی، دچار آسیب‌های شدید روحی و جسمی شده است.

بری مثال، در داستان Batman: Knightfall، بین (Bane) به وسیله زانوی خود کمر بتمن را می‌شکند تا او فلج شود. با این که چنین آسیبی سال‌ها طول می‌کشد تا بهبود یابد، البته اگر بهبود پیدا کند، اما بتمن در مسیر توان‌بخشی خود عزمی فرا انسانی نشان داد. در عرض ۶ ماه پس از شکستن کمرش، بروس وین دوباره به عنوان شوالیه تاریکی بازگشت تا محافظت از گاتهام را برعهده گیرد.

مصونیت نسبت به سم‌ها و زهرها

بسیاری از دشمنان بتمن از موادهای شیمیایی استفاده می‌کنند تا یا با آن‌ها به شوالیه تاریکی حمله یا خودشان را تقویت کنند. بین با تزریق ونوم به خودش قدرتش را افزایش می‌دهد. جوکر با مواد شیمایی دی‌ان‌ای خودش را تغییر داده است. اسکرکرو (Scarecrow) از گاز ترس استفاده می‌کند. کاپرهد (Copperhead) با نیش زدن باعث مسمومیت می‌شود. در طی زمان، شوالیه شنل‌پوش گاتهام به مقادیر مختلفی با تمام این مواد شیمایی سر و کله زده و هر بار پیروز شده است.

آن طور که بتمن در شماره ۶۸۱ کمیک Batman (که توسط گرنت موریسون (Grant Morrison) و تونی دنیل (Tony Daniel) خلق شده است) توضیح می‌دهد، او میزانی مصونیت نسبت به خیلی از سم‌ها به خاطر این که به طور مداوم در معرض آن‌ها قرار گرفته است به دست آورده. در شماره ۱۵ کمیک Batman: The Dark Knight (که توسط گرگ هورویتز (Gregg Hurwitz) و دیوید فینچ (David Finch) خلق شده است)، بتمن حتی از آنتی‌بادی‌های درون خونش برای ساخت یک پادزهر برای گاز ترس اسکرکرو استفاده می‌کند که گاتهام را آلوده کرده است.

افزایش سن بتمن

حتی بتمن ۸۰ ساله نیز بدن فوق العاده‌ای دارد حتی بتمن ۸۰ ساله نیز بدن فوق العاده‌ای دارد

بروس وین در اوج خود نمونه‌ای درخشان از پایداری و استقامت است. تقریباً بدون داشتن هر گونه وقت استراحت، بتمن تمام روز و شب به فعالیت می‌پردازد و با گشت‌زنی در شهر با مجرمان درگیر مبارزه می‌شود. علاوه بر این‌ها، او مسئولیت‌های زیادی در شرکت وین دارد که هزینه‌های ابزارهای مربوط به بتمن را فراهم می‌کنند.

در طی تمام این مدت، بروس وین زخم‌های فراوانی نیز برداشته است. با این که در برخی خطوط زمانی بتمن به آخر خط می‌رسد اما در Batman Beyond یک نسخه سال‌خورده از بروس وین را می‌بینیم که در غار خفاشی به راهنمایی تری مک‌گینیس (Terry McGinnis) می‌پردازد؛ آن هم در حالی که یک عصا به دست و سگ وفادارش، ایس (Ace)، همراهش هستند. بروس وین در ۸۰ سالگی وضعیتی را دارد که خیلی‌ها حتی در حالت عادی هم به آن نمی‌رسند؛ آن هم در حالی که بتمن در طی زندگی‌اش سخت‌ترین فعالیت‌ها و آسیب‌های بدنی را تحمل کرده است.

بزرگ‌ترین کاراگاه دنیا

بتمن تکنولوژی‌های پیچیده مربوط به جرم‌شناسی، ابرکامپیوترها و وسایل نقلیه فراوانی را طراحی کرده و ساخته است. در دنیای Batman: White Knight که توسط شان گوردون مورفی (Sean Gordon Murphy) خلق شده، بتمن با استفاده از مهارت‌هایش در طراحی و مهندسی، یک ناوگان کامل از بت‌موبیل‌ها، یک بت‌سوت مکانیکی و مجموعه گجت‌های کمربند ملزومیاتش را به وجود آورد.

علاوه بر توانایی‌اش در صحبت به حدود ۴۰ زبان، مغز بتمن او را تبدیل به یکی از برترین کاراگاه‌های تمام دنیای داستان‌ها می‌کند. شماره ۱ کمیک The Batman’s Grave (که توسط وارن الیس (Warren Ellis) و برایان هیچ (Bryan Hitch) خلق شده است)، نمایشی از تمام مهارت‌های کاراگاهی بتمن است. او یک تکنولوژی هولوگرام دارد که یک مدل سه بعدی مشابه از یک صحنه جرم را به وجود می‌آورد. به این ترتیب، شوالیه شنل‌پوش می‌تواند با قدم زدن در صحنه جرم و مطالعه دقیق جزئیاتش به معمای آن پی ببرد.

عادات خواب

بتمن بدنش را به کم خوابیدن عادت داده است بتمن بدنش را به کم خوابیدن عادت داده است

به خاطر فعالیت‌های شبانه، تقریباً غیرممکن است که بروس وین برنامه‌ای عادی برای خواب داشته باشد. این مسئله به چندین شکل مختلف به تصویر کشیده شده است. شماره ۶۸۲ کمیک Batman (که توسط جاد وینیک (Judd Winick) و داستین نگوین (Dustin Nguyen) خلق شده است) توضیح می‌دهد که او راهی پیدا کرده تا با سه تا چهار ساعت خواب از طریق «چُرت‌های کوتاهِ منظمِ مشکل‌حل‌کن» در بالاترین سطح برای روزها به فعالیت بپردازد.

بروس باور دارد که یک شب کامل خوابیدن را می‌تواند در نصف زمان مورد نیاز انجام دهد. اما احتمالاً او از جهش‌یافتگی ژنتیکی خاصی نیز بهره می‌برد. یک جهش‌یافتگی خاصی در دی‌ان‌ای وجود دارد که اجازه می‌دهد تعداد خیلی کمی از افراد به جای هشت ساعت خواب، با چهار ساعت خواب نیز نیاز استراحت خود رفع کنند. از آن جایی که بروس وین از نظر آناتومی موهبت‌های خیلی زیادی دارد، پس شاید او نیز از این جهش‌یافتگی خاص بهره می‌برد.

به مطالعه در مورد دنیای بتمن ادامه دهید

  • ۱۰ نسخه شرور بتمن
  • معرفی کتوومن – سارقی که دل بتمن را ربود
  • ۸ مورد از وحشتناک‌ترین کارهای هارلی کویین
  • ۹ شریک مناسب بتمن خارج از خانواده خفاشی
  • بتمن چگونه اعضای جاستیس لیگ را شکست خواهد داد؟

CBR تا 1.000.000 تومان خرید کن ماه آینده پرداخت کن

برچسب‌ها:

نظر شما