شناسهٔ خبر: 52884998 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

کدهای یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های انویدیا لو رفت

فشار هکرها برای باج‌گیری / pcgamer

صاحب‌خبر -

چند روز پیش سرورهای انویدیا تحت حمله سایبری قرار گرفتند و حدود یک ترابایت اطلاعات این کمپانی در اختیار هکرها قرار گرفته است. 

انویدیا هنوز دقیق نمی‌داند که چه اطلاعاتی در اختیار گروه Lapsus قرار دارد و برای تحلیل اوضاع به زمان بیشتری نیاز دارد. از طرف دیگر اگر باج درخواست شده را به این هکرها پرداخت نکند، ممکن است اطلاعات بسیار مهمی از این کمپانی لو برود. این هکرها اکنون یک سری دیتا را لو داده‌اند تا به انویدیا برای پرداخت باج فشار بیشتری وارد شود.

فردی به نام TechPowerUp اسکرین شاتی منتشر کرده که به نظر می‌رسد که شامل فایل‌هایی از تکنولوژی DLSS 2.2 می‌شود. این اطلاعات شامل یک سری فایل‌ C++، دارایی‌هایی برای این تکنولوژی و حتی راهنمای استفاده از آن برای بازی‌سازها می‌شود. بنابر گزارش پی‌سی گیمر، DLSS یکی از تکنولوژی‌های اختصاصی و پیشرفته انویدیا محسوب می‌شود و این داده‌ها لو رفته آسیب زیادی به کمپانی وارد خواهند کرد.

انویدیا انویدیا

Lapsus همچنین پیش از نام سری بعدی کارت‌های گرافیک انویدیا را لو داده بود. این شرکت پیش از این معماری‌های ایدا لاولیس و Hopper را معرفی کرده بود، اما سری معرفی نشده آن‌ها Blackwell نام دارد. این گروه از انیویدا می‌خواهد که محدود کننده Ethereum را از کارت‌های گرافیک خود حذف کند، در غیر این صورت اطلاعات بیشتری از این کمپانی به بیرون درز پیدا خواهد کرد.

AMD می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و با بررسی این داده‌ها، اطلاعات حیاتی درباره فناوری رقیب خود به دست آورد. DLSS را می‌توان مهم‌ترین تکنولوژی انویدیا دانست که بدون کاهش گرافیک بازی‌ها، می‌تواند فریم ریت آن‌ها را افزایش دهد. همچنین به نظر می‌رسد که Lapsus نیز مورد حمله قرار گرفته که عده‌ای آن را اقدامی تلافی‌جویانه از سوی انویدیا می‌دانند.

فورتنایت اما کی میتونه بیشترین کیل رو بگیره؟

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب ویجیاتو

pcgamer تا 1.000.000 تومان خرید کن ماه آینده پرداخت کن

نظر شما