شناسهٔ خبر: 52883261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترس و آوارگی ، سهم مرزنشینان دو سوی مرز روسیه و اوکراین

خبرگزاری صداوسیما

هشتمین روز جنگ بین روسیه و اوکراین در حالی رو به پایان است ، که مردم مرزنشین روسیه و اوکراین بیش از همه پیامدهای این جنگ خونین را لمس می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، از مرز روسیه و اوکراین ، پیامدهای جنگ برای مرزنشینان چیزی جز ترس و آوارگی در پی نداشته است.

<div id="video-display-embed-code_7704112"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3377084/7704112?width=600&height=350"></script></div>

در مناطق مرزی بین روسیه و اوکراین ، کسی خواهان جنگ نیست ، چراکه بیش از همه آسیب می‌‌بینند.

سرگرد آرتور کاساتونوف ، فرمانده پاسگاه مرزی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت : ولادیمیر پوتین برای کمک به مردمی وارد عمل شد که هشت سال زیر حملات وحشیانه‌ نئونازی‌های نژادپرست بودند.

وی افزود : ارتش اوکراین حدود ۱۴ هزار زن و کودک بیگناه را قتل عام کرد و اگر اوکراین به ناتو می‌پیوست ، فاجعه انسانی و نسل‌کشی گسترده تری در دونباس به راه می‌افتاد.

این افسر روسی گفت : ما میزبان هزاران آواره اوکراینی بودیم که از نقاط مختلف مرزی خود را به خاک روسیه رساندند.

خانم تاتیانا ساویدوا ، افسر پاسگاه مرزی شهر دونتسک روسیه نیز گفت : پناهجویان و آوارگان به کمک های بشردوستانه نیازمند بودند و تا حد امکان به آنها خدمات اجتماعی ارائه کردیم و هیچگونه ممانعتی برای ورود پناهجویان از سوی مرزبانی روسیه بعمل نیامد.

یکی از پناهجویان اوکراینی هم گفت : ما با فرزندان خود از زیر گلوله‌باران فرار کردیم، دوست نداشتیم از خانه و کاشانه خود آواره شویم ، ولی راهی جز فرار از مهلکه برایمان باقی نماند، اینجا در روسیه به ما سرپناه دادند و هر نوع کمکی که نیاز داشته ایم به ما ارائه شد.

نظر شما