شناسهٔ خبر: 52876620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فرحانی: همایش یکصدمین سالگرد احیای حوزه علمیه قم در ایران، عراق و لبنان برگزار می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- مسئول دبیرخانه سده حوزه علمیه قم از برگزاری همایش یکصدمین سالگرد بازتاسیس و احیای حوزه علمیه قم در 8 استان ایران و کشورهای عراق و لبنان خبر داد.

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی امروز ۱۲ اسفند در نخستین پیش نشست کنگره صدسالگی حوزه و همایش علمی «آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)؛ میراث‌دار صد سال تاریخ حوزه علمیه قم» اظهار کرد: اولین برنامه رسمی این دبیرخانه همایش علمی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به عنوان بزرگ پرچمدار حرکتی است که حاج شیخ عبدالکریم حائری در یک قرن پیش برافراشت و امروز توسط مراجع معظم تقلید و شاگردان آن مکتب ادامه دارد.

او ادامه داد: این دبیرخانه فعالیت های خود را در خصوص برپایی بزرگداشت مرحوم مؤسس حوزه در ۵ کمیته آغاز کرده است. این مراسم در ۲۵ موضوع در سه محور دانش حوزه، راهبردهای حوزه و فرهنگی –تبلیغی برنامه های خود را عملیاتی کرده است که ان شاءالله علاوه بر 8 استان کشور شاهد پیش نشست هایی در عراق و لبنان نیز خواهیم بود.

مسئول دبیرخانه سده حوزه علمیه قم گفت: در استان های خراسان رضوی، اصفهان، تبریز، تهران، فارس، یزد، مرکزی، قم و البته لرستان به جهت حضور مرجع عالیقدر آیت الله العظمی بروجردی برنامه های متنوعی خواهیم داشت.

او به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: تولید مستند تاریخ حوزه، تولید مستند مرحوم مؤسس با عنوان از دیروز تا فردا، جشنواره عکس و … از جمله برنامه های ویژه سال ۱۴۰۱ می باشد.

نظر شما