شناسهٔ خبر: 67833778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان یزد

دسترسی به عدالت نباید بهانه ای جهت افزایش ورودی پرونده به محاکم باشد

یزد - رئیس کل دادگستری استان ، افزایش ورود پرونده به دادگستری را چالش مهم دستگاه قضایی دانست و گفت: نباید به بهانه دسترسی به عدالت، زمینه افزایش ورودی پرونده به محاکم فراهم شود

صاحب‌خبر -

 

آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی به مناسبت روز فناوری اطلاعات در نشست با مجموعه معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان افزود: باید از ظرفیت فناوری اطلاعات در جهت تسهیل و شفایت خدمات ارائه شده استفاده کرد.

وی با اشاره به بهره گیری خوب سیستم قضایی از حوزه فناوری اطلاعات در چند سال اخیر تصریح کرد: باید با استفاده از نیروهای کیفی و با انگیزه در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین توجه ویژه به بحث آموزش زمینه توسعه و رشد مجموعه و خدمت رسانی بهینه به مردم را فراهم کرد.

این مقام قضایی به کمبود نیرو، فضای فیزیکی و امکانات اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است اما هنوز هم این چالش مرتفع نشده است لذا چاره کار، مدیریت صحیح منابع انسانی و امکانات و افزایش سطح بهره وری است.

وی در خصوص افزایش نیرو در سیستم قضایی گفت: با توجه به محدود بودن منابع و اعتبارات، اولین متضرر از افزایش ناموزون نیرو در سیستم قضایی کارکنان فعلی این مجموعه هستند .

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: قطعا برنامه ریزی و تقسیم کار در حوزه های مختلف می تواند در تسریع امور بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به نقش آمار در مدیریت هر مجموعه گفت: آمار باید با توجه به نیازها و اهداف تحلیل شود و با نگاه کاربردی به صورت خلاصه و هدفمند تهیه و ارائه شود.

طهماسبی اثر بخش بودن آمار در سیستم قضایی را مهم و ضروری ذکر کرد و افزود: باید عملکرد شعب بر اساس کمیت و کیفیت پرونده های رسیدگی شده و زمان رسیدگی و سایر عوامل، به صورت دقیق بررسی و تحلیل شود.

وی بر تحلیل و تقاطع گیری در آمارها تأکید کرد و اظهار داشت: آمار جامع و کامل از عملکردها، منابع، امکانات و زمانبندی ها یک ظرفیت بی بدیل برای ارزیابی و فرصتی جهت شناسایی خلا ها و ضعف ها در بازدیدهای میدانی است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

دسترسی به عدالت نباید بهانه ای جهت افزایش ورودی پرونده به محاکم باشد ، حجت الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی رئیس کل دادگستری استان یزد

نظر شما