شناسهٔ خبر: 52874201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

امیر شوشتری:

مدارس پویا تاثیر بسزایی در ایجاد نشاط در کنار تعلیم و تربیت دارند

موج نیوز

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: این طرح با شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در ساعات تفریح فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد:۷۰ مدرسه پویا و ۹۵ اتاق بهداشت روز پنجشنبه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

شوشتری در ادامه عنوان کرد: مدارس پویا در ایجاد نشاط در کنار تعلیم و تربیت تاثیر بسزایی دارند و مدیران مدارس نیز از راه‌اندازی اینگونه مدارس ابراز خرسندی فراوان داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: برای آماده سازی و تجهیز ۷۰ مدرسه پویا در استان ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در هر مدرسه پویا با نصب هفت سازه ورزشی و ایمن سازی آنها موجبات حضور پرنشاط دانش آموزان فراهم شده است.

وی همچنین افزود: در راستای سیاستهای وزارت آموزش و پرورش اتاقهای بهداشت نیز با هدف تجهیز مدارس به نیازهای بهداشتی ایجاد شده که در این راستا ۹۵ اتاق بهداشت در مدارس استان آماده سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: در اجرای طرح مدرسه پویا، نقوش رنگی بر حیاط دبستان‌ها و دیوارهای آن طراحی شده و برخی بازی‌ها مانند لی‌لی، بازی‌های ایستگاهی، پرشی و رقابتی ایجاد شده است تا دانش‌آموزان را به تحرک وادارد.

شوشتری اظهار کرد: این طرح با شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در ساعات تفریح فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌های بدنی ساده از فواید و اثرات ورزش و بازی بهره‌مند شوند.

نظر شما