شناسهٔ خبر: 67446401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد:

خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس ورزشی دارای مجوز ثبت نام کنند

یزد- ایرنا- مسئول اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: خانواده‌ها قبل از ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس ورزشی از داشتن مجوز و فعالیت قانونی آن مرکز با گرفتن استعلام از این اداره‌کل اطمینان داشته باشند.

صاحب‌خبر -

" عباس الوانساز " روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خانواده‌ها قبل از ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس ورزشی در شهر یزد و سایر مناطق استان حتما ضمن تماس با هیات‌های ورزشی مرتبط از داشتن مجوز قانونی آن مجموعه مطلع باشند.

وی ادامه داد: تقریبا در تمامی رشته‌های ورزشی به غیر از هیات‌ها و رشته‌های خاص و زیرمجموعه گروه همگانی مثل نجات غریق، کارگری، دانش آموزی، دانشگاهی، بدنسازی و آمادگی جسمانی، بقیه هیات‌ها و رشته‌های ورزشی دارای مدارس در یزد و ۱۱ شهرستان استان هستند.

این مسئول بیان کرد: در بعضی از رشته‌ها همانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، فوتسال، ژیمناستیک، کاراته، تنیس روی میز، بدمینتون، تکواندو و شنا با توجه به وجود سالن‌ها، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی متعدد در سطح شهر، تعدد کلاس‌ها بیشتر است.

الوانساز یادآور شد: خانواده‌ها ضمن داشتن اطمینان از مجوز مدارس ورزشی در خصوص شهریه چنان چه خارج از عرف وجهی دریافت شد با واحد بازرسی اداره کل ورزش و جوانان یزد موضوع را مطرح و تا حصوص نتیجه کامل پیگیری داشته باشند.

وی بیان کرد: همه هیات‌های ورزشی در یزد و مناطق در خصوص فعالیت مدارس زیرمجوعه خود مطلع هستند و ارتباط خانواده‌ها با آنها از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری می‌کند و این اداره کل با همه وجود در خدمت مردم است و مطالبات در چارچوب قانون رسیدگی می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: کار نظارت و بازرسی بر نحوه فعالیت مدارس و باشگاه‌های ورزشی در سال‌جاری خیلی جدی است و با همکاری سایر مجموعه‌هاو هیات‌های ورزشی پیگیری می‌شود و اداره‌کل ورزش و جوانان پاسخگوی سوالات مردم و خانواده‌ها در خصوص مدارس و باشگاه‌های ورزشی است.

الوانساز بیان کرد: بر اساس مقررات تمامی مدارس ورزشی که بخواهند سالانه یا در فصل تابستان در بحث آموزش و سایر برنامه‌ها فعالیت کنند از هر نهاد، سازمان و اداره‌ای باید قبل از آن با این اداره‌کل هماهنگ و مجوز لازم کسب کنند.

خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس ورزشی دارای مجوز ثبت نام کنند

طی سال‌های اخیر فعالیت مدارس مختلف ورزشی در شهرستان‌ها افزایش یافته است و با جذب علاقه مندان در رده‌های مختلف سنی و ارائه آموزش به نونهالان و نوجوانان توسط بخش خصوصی، باشگاه‌ها و برخی سازمان‌ها و ادارات برای غنی سازی اوقات فراغت این قشر اقداماتی صورت گرفته است.

یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای غنی سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعدادهای نونهالان، نوجوانان و جوانان، گسترش و فعالیت قانونمند مدارس ورزشی در رشته‌های مختلف است که اگر به صورت مناسب مورد استفاده قرار گیرد در تامین نشاط و سلامتی نسل جوان نقش آفرین است.

وجود مدارس مختلف ورزشی یک ضرورت است ولی باید تمامی برنامه‌ها با رویکرد توسعه کمی و کیفی تامین سلامت و نشاط جامعه باشد و بر نحوه فعالیت آنها نظارت شود و اهمیت و ضرورت گسترش فعالیت مدارس ورزشی علاوه با تامین سلامت جسمی نسل جوان، در شرایط کنونی و تهدید نرم دشمنان بر هیچ کسی پوشیده نیست اما مهمترین مطالبه خانواده‌ها در این زمینه این است که تمامی اقدامات طبق مقررات و همراه با نظارت انجام و از هرگونه تخلف پیشگیری شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۵۵ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده است.

نظر شما