شناسهٔ خبر: 52863204 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: طرح ممنوعیت تولید محتوا در پلتفرم‌های غیرمجاز در دستور کار نیست

فاطمه محمدی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد هیچ طرحی در دستور کار صحن علنی درباره ممنوعیت تولید محتوا در توییتر و یوتیوب وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش زومیت، در چند روز اخیر طرحی با نام «الحاق ماده‌ای به قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره» باعث سروصدای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شده است. کارشناسان فناوری اطلاعات این طرح را صیانت پلاس نامیده‌اند؛ چون براساس آن تولید محتوا و تبلیغات در پلتفرم‌های خارجی غیر مجاز در کشور جرم‌انگاری می‌شود. این طرح دی‌ماه سال جاری در صحن علنی اعلام وصول و به کمسیون حقوقی و قضایی ارجاع داده شد. البته به دلیل بررسی بودجه ۱۴۰۱ جلسات کمیسیون‌ها هم برگزار نمی‌شود و به نظر می‌رسد بررسی این طرح هم به سال آینده موکول شود.

امروز ۱۱ اسفند نظام موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درجمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح در دستور کار مجلس است، گفت: «چنین موضوعی در دستور کار صحن مجلس قرار ندارد. البته امکان دارد تعدادی از نمایندگان، طرح‌های مختلفی را تهیه کرده و به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند؛ اما این به معنای بررسی یا تصویب در مجلس نیست.»

او ادامه داد: «موارد مطرح‌شده درباره این طرح مربوط به طرح پیشنهادی تعدادی از نمایندگان است که برای بررسی به کمیسیون حقوقی ارجاع شده؛ اما هنوز در این کمیسیون هم مورد بررسی قرار نگرفته است.»

به گفته موسوی رسانه‌ها پیش از انتشار مطالبی راجع به طرح‌هایی که در مجلس بررسی می‌شود، از صحت و سقم آن مطمئن شده و از هیئت رئیسه مجلس سؤال کنند تا اطلاعات نادرست به افکار عمومی ارائه نشود.

نظر شما