شناسهٔ خبر: 52862262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از تقدیم هدایای مقام معظم رهبری به قهرمانان مازنی تا بیان دغدغه‌های ورزشکاران توسط حسن یزدانی

در دیدار مدال‌آوران مازندرانی المپیک با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران هدایای که از سوی مقام معظم رهبری برای افتخارآفرینان المپیکی در نظر گرفته شد از وی به حسن یزدانی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع سه قهرمان مدال آورالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اهدا شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| پیش از ظهر امروز مدال‌آوران مازندرانی المپیک با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران دیدار کردند، در این دیدار با حضور حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان از قهرمانان مدال‌آور المپیک در دفتر نماینده ولی‌فقیه تجلیل به‌عمل آمد.

همچنین در این دیدار هدایای که از سوی مقام معظم رهبری برای افتخارآفرینان المپیکی در نظر گرفته شد امروز از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران به حسن یزدانی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع سه قهرمان مدال آورالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اهدا شد.

در این نشست صمیمی آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران ضمن تبریک مبعث پیامبر بزرگ اسلام محمد(ص) گفت: از شما قهرمانان و پهلوانان افتخارآفرین ایران تشکر ویژه دارم که با قدرت و همت والای‌تان و کسب مدال المپیک غیرت‌ملی، وطن‌پرستی و وطن‌دوستی‌تان را به رخ حریفان کشاندید و دل میلیون‌ها نفر در ملت بزرگ ایران را خوشحال و شاد کردید.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه با بیان اینکه ورزش به‌صورت جدی مورد توجه دولت‌مردان است و همه کشورها تلاش دارند در حوزه ورزش قهرمانی موفق باشند، گفت: شما عزیزان با افتخارآفرینی‌تان در المپیک، سال‌ها به‌عنوان یک مفاخر و چهره ماندگار ملی در تاریخ ثبت خواهید شد.

وی افزود: شما از هر نظر برای جوانان منش پهلوانی دارید و نسل جوان به شما قهرمانان می‌بالند و به‌عنوان یک الگوی ورزشی شما را انتخاب می‌کنند.


نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه شهدای سرافراز ما به عنوان قهرمانان بزرگ جهت حفظ ارزش‌ها و امنیت به میدان رفتند و در این راه مقدس جانشان را از دست دادند، افزود: ورزشکاران در کسب مدال قهرمانی به اصول و ارزش‌های اسلامی و اخلاقی پایبند بوده و تمام سعی‌شان حفظ ارزش‌های اسلامی در میدان ورزشی است.

* ۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت ورزشی دارند

در ادامه حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ظرفیت مدال‌آوری ورزش مازندران بالا دانست و گفت: ورزش مازندران در همه ادوار المپیک و جهان جزو برترین‌های کشور است و یک سوم مدال‌های کسب شده المپیک کشور عزیزمان ایران، توسط قهرمانان مازندرانی به‌دست آمد.


وی از کسب ۲۵۰ مدال جهانی، آسیایی و بین‌المللی توسط ورزشکاران مازندرانی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان فعالیت ورزشی داشته و ۳۵ رشته ورزشی در مازندران نیز شانس کسب مدال دارند.

رنگرز با بیان اینکه در رقابت‌های جهانی نروژ، کشتی بین حسن یزدانی و تیلور آمریکایی، ۸۰ میلیون ایرانی برای حسن آقا دعا کردند تا برابر تیلور پیروز میدان باشد، گفت: در مسابقات اخیر رقابت‌های جهانی کشتی در نروژ ۶ ورزشکار شایسته مازندرانی موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز یک روز به یاد ماندنی و خاص برای پهلوانان یزدانی، زارع و ساروی است، افزود: امروز این پهلوانان عزیز از دستان مبارک شما هدیه ارزشمند معنوی مقام معظم رهبری را دریافت خواهند کرد.

* عمر ورزش قهرمانی کوتاه است

در ادامه عسکری محمدیان رئیس هیأت کشتی مازندران با اشاره به اینکه قهرمانان تمام زندگی‌شان را وقف ورزش می‌کنند تا شادی را تقدیم ملت بزرگ ایران کنند، گفت: مدال‌های المپیک و جهانی به راحتی برای یک ورزشکار به‌دست نمی‌آید. یک قهرمان برای کسب مدال و شادی دل ملت، با درد و مشکلات زیاد دست و پنجه می‌کند.

وی افزود: عمر ورزش قهرمانی کوتاه است و لازم است پس از پایان دوران ورزش قهرمانی، یک قهرمان ملی دغدغه مالی نداشته باشند و مسؤولان فکری به اشتغال ورزشکاران مدال‌آور کنند.


در این نشست، قهرمانان المپیک دغدغه و مشکلات ورزشی خود را با نماینده ولی فقیه در استان مطرح دادند.

مهمترین دغدغه‌ها بحث استخدام این ورزشکاران

حسن یزدانی قهرمان کشتی در این نشست از دغدغه‌ها گفت و اظهار کرد: یکسری دغدغه‌ها است که بیشتر ورزشکاران دارند که تا یک حدی را آقای رنگرز می‌تواند برای این ورزشکاران انجام دهد.

وی افزود: امیدواریم که از طرف شما هم کمک‌های لازم صورت بگیرد چون می‌توانید کمک‌های لازم را به آقای رنگرز انجام دهید.

این قهرمان مازندرانی ادامه داد: از مهمترین دغدغه‌ها بحث استخدام این ورزشکاران است و در کنار قهرمانی اگر جایی مشغول باشند که بتوانند یک منبع درآمد کوچکی داشته باشند و از لحاظ روحی و روانی بتوانند بهتر به تمرینات بپردازند.

وی بیان کرد: اگر در بحث شغلی به ورزشکاران کمکی بشود قطعا جای دوری نخواهد رفت و این ورزشکاران هم می‌توانند بهتر تمرکز کنند و افتخارات بیشتری به‌دست بیاورند.

یزدانی در پایان گفت: امیدواریم این اتفاق بیافتد و از شما این انتظار را داریم که این حداقل کار انجام بشود چون همانطور که می‌دانید این قهرمانان هیچ جایی مشغول به کار نیستند و تمام فکر و ذهن‌شان به ورزش است تا بتوانند برای کشورشان افتخارآفرینی کنند.

در این نشست بریمانی معاون امور ورزش، سرهنگ اسلامی مسئول بسیج ورزشکاران استان و یگانه مسؤول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج/م

نظر شما