شناسهٔ خبر: 52859148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمایت بیش از 16 هزار حامی از 5106 یتیم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: پنج هزار و 106 فرزند یتیم و محسنین استان تحت حمایت 16 هزار و 738 حامی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جاسم محمدی فارسانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ فرزند یتیم و محسنین در استان حامی ندارند، گفت: پنج هزار و ۱۰۶ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت ۱۶ هزار و ۷۳۸ حامی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون این تعداد حامی ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فرزندان یتیم و محسنین استان کمک کرده‌اند.

وی افزود: به طور میانگین هر فرزند یتیم و محسنین دارای سه حامی است که پرداختی هر کدام متفاوت است.

ارسال اسامی مددجویان به منظور رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز

محمدی با اشاره به اجرای طرح رایگان‌سازی برق، گاز و آب مصرفی مددجویان کمیته امداد استان، اضافه کرد: در همین راستا تا به امروز اسامی ۱۶ هزار و ۴۰۴ مددجو برای شرکت آب، ۱۸ هزار و ۸۰۲ مددجو برای شرکت برق و ۱۷ هزار و ۸۵۹ مددجو برای شرکت گاز ارسال شده است.

وی عنوان کرد: برای اینکه این طرح شامل حال مددجو شود باید میزان مصرف بر اساس الگوی مصرف باشد و تمام مبالغی که از ابتدای امسال از مددجویان کم‌مصرف اخذ شده است در حساب بستانکاری وی ذخیره می‌شود.

خیرین ۱۳۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: در حال حاضر ۴۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۱۹ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند.

وی گفت: در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال کمک‌های مردم نیکوکار و خیر استان از مرز ۱۳۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

محمدی با اشاره به آغاز هفته نیکوکاری و احسان، افزود: ۱۵۷ مرکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد استان از روز ۱۲ اسفندماه آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند و همچنین صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌ها در میادین شهر و پایگاه‌های نماز جمعه مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد که پبش‌بینی می‌کنیم مردم استان امسال بیشتر کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: مردم استان از این به بعد می‌توانند صدقات خود را از طریق کدQR در نزدیک‌ترین مراکز نیکوکاری پرداخت کنند و این صدقات در بین نیازمندان همان محله هزینه می‌شود.

پایش مددجویان کمیته امداد از طریق سامانه هوشمند

وی از راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد در استان خبر داد و گفت: هر فردی که بخواهد تحت پوشش امداد قرار گیرد باید در این سامانه ثبت‌نام کند و از این طریق تمام اطلاعات بانکی و ثبتی وی بررسی می‌شود و در صورت تشخیص تحت پوشش قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: مددجویان فعلی تحت پوشش نیز در این سامانه پایش می‌شوند.

انتهای پیام/68024

نظر شما