شناسهٔ خبر: 52831641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

باحضور مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت

دوره توانمندسازی« آشنایی با مهارت‌های مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن» در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

دومین روز دوره توانمندسازی آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن، روز دوشنبه ۹ اسفند ماه با حضور دکتر اشراقی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، دومین روز دوره دو روزه توانمندسازی آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن، روز دوشنبه ۹ اسفند ماه  باحضور دکتر حمید رضا اشراقی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر فرشاد بهاری رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت، دکتر افسانه صادقی معاون مدیرکل دانشجویی این وزارتخانه، روسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، دبیران شوری انضباطی و مسوولان حراست دانشگاهها، در سالن همایش‌های بین الملل رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران همزمان به صورت حضوری با حضور ۹ دانشگاه علوم پزشکی و غیرحضوری( وبیناری) همه دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد.

دوره آموزشی دو روزه حضوری و غیرحضوری آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن با حضور اساتید مشاور، روسای ادارات آموزش دانشگاههای علوم پزشکی، روسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویان در مرکز بین‌المللی همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران درحال برگزاری است.

در این برنامه دو روزه اساتید، حاضران در نشست درخصوص روشهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  بحث و تبادل نظر می‌کنند.این برنامه جزو برنامه‌های ستادی است که با حمایت شورای اجتماعی وزارت کشور  در مسیر اهداف از پیش تعیین شده در حال اجراست.

در ابتدای این نشست، دکتر فرشاد بهاری رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت گفت: امروزدومین روز از برنامه آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن است که با حضور مسوولان حراست دانشگاه‌ها، ناظم وناظمه‌های خوابگاههای دانشجویی، کارشناسان ودبیران شوراهای انضباطی دانشجویان و روسا و اساتید مشاور دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود که امیدوارم به دستاوردها ونتایج خوبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در دانشگاه اتفاقی می‌افتد باید هر کدام از همکاران اعم از ناظم و  ناظمه های خوابگاههای دانشجویی، روسا و کارشناسان ادارات مشاوره سلامت و روان دانشجویان، اساتید مشاوره، شوراهای انضباطی، حراست و... هرکدام براساس شیوه نامه های ابلاغ شده، مداخلات خود را با رفتارهای خودآسیب رسان انجام دهند تا اقدامات لازم  با نظم وهماهنگی بیشتری به سرانجام برسد.

دکتر بهاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روز نخست این دوره توانمندسازی در خدمت دو تن از اساتید و و کارشناسان برجسته از جمله دکتر آذرخش مکری روانپزشک وعضو هیات علمی و نیز دکتر حمید پورشریفی دانشیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و عضو هیات علمی این دانشگاه  بودیم که مطالب ارزنده ای برای حاضران در راستای  آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن بیان کردند و با ارائه  مطالب علمی و نظریه های نو و ابطال نظریه های قبلی، دانش و توان علمی همکاران در دانشگاههای علوم پزشکی را ارتقاء دادند تا آنها بتوانند با  بهتر از گذشته در زمان مداخله با دانشجویان رفتار کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم طی برگزاری این دوره آموزشی دو روزه بر اساس برنامه هایی از پیش طراحی شده، بتوانیم با برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌های تخصصی در حوزه راهبردهای مداخله در افکار و رفتارهای خودشکن، رضایت خاطر اساتید و روسای ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی را جلب کرده و سطح دانش آنها را در این مقوله افزایش دهیم.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی از مسائلی که دانشگاهها با آن مواجه هستند و آن را به عنوان یک رسالت خطیر قلمداد می‌کنند، تامین سلامت روان دانشجویان است. چالشهای متفاوتی از  جمله مسائل آموزشی و تحصیلی، مشکلات خانوادگی، عاطفی و دیگر مسائل متعدد،  دانشجویان را طی دوران تحصیل با آن درگیر کرده که دراین  مسیر کارشناسان و روسای ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاهها از طریق مداخلات روان درمانی، مشاوره، روانپزشکی و... نقش بسزایی در پیشگیری از احتمال بروز آسیبهای روانشناختی و پیشگیری از شیوع مشکلات و رفتارها و آسیبهای اجتماعی ایفا می‌کنند بنابراین برگزاری این کارگاه‌ها و دوره های آموزشی می‌تواند در افزایش سطح دانش مخاطبان ما در حوزه مشاوره و سلامت روان موثر ومفید واقع شود.

همچنین در ادامه این دوره آموزشی، دکتر حمید رضا اشراقی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در جمع حاضران در آستانه عید مبعث، ضمن تبریک به این مناسبت این ایام، گفت: امیدوارم برگزاری این دوره های آموزشی و ارتقای سطح دانش و بینش اساتید و کارشناسان مشاوره دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد تا در نهایت بتوانیم به یک پروتکل عملیاتی و راهبردی در مواجهه با رفتارهای خودشکن در فضاهای دانشگاهی دست یابیم به هرحال رفتارهای خودآسیب رسان همواره باید یکی از دغدعه های مسوولا نظام باشد. امروزه درجوامع بشری یکی ازموضوعاتی که دانشمندان حوزه علوم اجتماعی وانسانی ذهنشان به آن معطوف است و برنامه های جدی نسبت به آن دارند موضوع مقابله و مهار رفتارهای خود آسیب رسان است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی علمی و آکادمیک رفتارهای خودآسیب رسان ومطالعه علمی آن در سال ۱۸۹۷ توسط یکی از دانشمندان انجام شد و در این راستا کتابی نیز تهیه شد و شاید بتوان گفت نخستین مطالعه روش شناختی در این مقوله بود.

دکتر اشراقی گفت: در شصت و ششمین نشست سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۳،نخستین برنامه روان درمانی این سازمان به تصویب رسید که پیشگیری از رفتارهای خودشکن، به عنوان جزء اصلی این برنامه بوده و هدف گذاری برنامه کاهش ۱۰ درصد میزان خودکشی درکشورها تا سال ۲۰۲۰ بوده است. آمارها نشان می دهد میانگین سالانه خودکشی در سال۱۱/۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است و در هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان دست به خودکشی می زند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: خودکشی یازدهمین عامل مرگ ومیر درکل جمعیت جهان و سومین عامل بعد از رانندگی و قتل در دنیا و در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال است. با اینکه این رفتارخودشکن در بیشترکشورها غیرقانونی است و آمارهای واقعی درمراکز و نهادهای قانونی ثبت رسمی نمی شود، آمارها نشان می دهد ۶۵ درصد گرایش خانمها به این عمل و ۳۵ رصد در میان مردان است. هرچند عمل به خودکشی موفق در کل دنیا در میان مردان به مراتب بیشتر از زنان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان علوم پزشکی جزو نخبگان ارزشمند علمی کشور به شمار می روند، خاطرنشان کرد: کسی که  از سد کنکور عبور و وارد دانشگاه می‌شود و در رشته های علوم پزشکی مشغول به تحصیل می شود یقینا به لحاظ نخبگی وتوانمندیهایعلمی جزو رده های بالای دانشجویی و جزو اقشار ارزشمند ونخبه جامعه محسوب می شود و باید رفتارهای با برگزاری این دوره های توانمندسازی، با موضوع آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن، در راستای دانش افزایی و ارتقای توان علمی اساتید مشاور، روسای ادارات مشاوره، ناظم و ناظمه های خوابگاههای دانشجویی و... اقدامات موثری انجام دهیم.

دکتر اشراقی گفت: از جمله چالشهای رایج در نظام مسال بررسی رفتارهای خود آسیب رسان دردانشگاههای علوم پزشکی می توان به طولانی بودن مدت زمان تحصیل، سنگین بودن منابع درسی، سختی های دوران دستیاری و رزیندنتی، غربت و دوری دانشجو از خانواده، بحرانهای روحی و روانی، تناقضات و تعارضات زیاد با خانواده،  افراط و تفریط و سختگیری والدین نسبت به مسائل آموزشی دانشجویان،شکست روابط عاطفی والدین یا دانشجویان، مشکلات هویتی و بحران هویت و مشکلات شخصیتی، افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و... اشاره کرد که باید در این راستا اقدامات کارشناسانه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان داده است، تحصیل در رشته های علوم پزشکی، به دلیل ماهیت این دوره، حجم کاری و بعضا مشکلات موجود برای برخی دانشجویان بخصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی،  ارتباط معکوسی با سلامت روان آنها دارد.ارتباط ناهمگون دانشجویان در مقاطع تحصیلی خاص با اساتید و دانشجویان سال بالاتر، باعث تشدید موارد اعمال خودآسیب رسان در میان دانشجویان است که باید در این راستا بررسی‌های علمی انجام شود.
این مقام مسوول گفت: به نظر می رسد یکی از رسالتهای اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و اداره کل دانشجویی، برنامه ریزی با رویکرد دانش افزایی وتوانمندسازی برای اساتید مشاوره، روانشناسان، مشاوران ادارات مشاوره ونیز آگاه سازی مسوولان مربوطه واحدهای خوابگاهای ونهادهای نظارتی دانشگاهی است و برگزاری این گونه نشستها می تواند درکاهش عوامل فشارزای تحصیلی، آموزشی، روانی، عاطفی، اجتماعی و تقویت ابعاد معنوی، مذهبی و در نتیجه تاب آوری روانشناختی بسیارموثر واقع شود.

اشراقی گفت: برنامه های پیشگیرانه مقابله با رفتارهای خودآسیب رسان با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و بعضا اقتصادی در این زمینه بسیار موثر است. طرح هایی مثل همتایاران سلامت و همچنین طرح همقدم درمجموعه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها از جمله طرحهای عملیاتی وکاربردی موفق در این زمینه درسالهای اخیر بوده است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: باتوجه به اینکه دو سال اخیر با کرونا مواجه بودیم ومشکلات اجتماعی متعددی درخانواده ها و نیز دانشجویان ممکن است ایجاد شده باشد، یکی از وظایف اصلی همه ما موضوع امیدآفرینی است.

اشراقی افزود: مقام معظم رهبری در ۱۹ دیماه امسال درخصوص موضوع امیدآفرینی مطالبی بیان کردند و تقویت امید و چشم انداز آینده کشور یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کردد. معظم له در بیانات خود در خصوص این موضوع فرمودند« تقویت امید و چشم انداز به آینده، این یکی از مسائل مهم امروز ما است. کسانی هستند که سعی می کنند امید را درجوانها تضعیف کنند و جوانها را نسبت به آینده ناامید و بی اعتماد کنندتا چشم اندازی در مقابل آنها وجود نداشته باشد؛ این وظیفه ماست که این امید را در دلها تقویت کنیم. امید فقط هم با حرف زدن نمی شود؛ با تلاش با حرکت. ومسوولان کشور، دولتمردان کشورکه خب بحمدالله مشغول کار و فعالیتند، به این نکته توجه کنند که بسیاری از کارهای مثبت آنها می تواند دل جوانها را پر از امید کند،لبریز از امید بکند و اینها را امیدوار بکند. وقتی جوان امیدداشت، درمیدانهای مختلف خوب کار می کند، خوب تلاش می کند،خوب درس می خواند، خوب تحقیق می کند، یکی این است که نگذارید بعضی با وسوسه های خود در  فضای مجازی و غیرفضای مجازی در جهت مخالف امیدوار کردن جوانها حرکت بکنند...»

دوره آموزشی دو روزه حضوری و غیرحضوری آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن با حضور اساتید مشاور، روسای ادارات آموزش دانشگاههای علوم پزشکی، روسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویان در مرکز بین‌المللی همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران درحال برگزاری است.

در این برنامه دو روزه اساتید، حاضران در نشست درخصوص روشهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  بحث و تبادل نظر می‌کنند.این برنامه جزو برنامه‌های ستادی است که با حمایت شورای اجتماعی وزارت کشور  در مسیر اهداف از پیش تعیین شده در حال اجراست.

در ابتدای این نشست، دکتر فرشاد بهاری رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت گفت: امروزدومین روز از برنامه آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن است که با حضور مسوولان حراست دانشگاه‌ها، ناظم وناظمه‌های خوابگاههای دانشجویی، کارشناسان ودبیران شوراهای انضباطی دانشجویان و روسا و اساتید مشاور دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود که امیدوارم به دستاوردها ونتایج خوبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در دانشگاه اتفاقی می‌افتد باید هر کدام از همکاران اعم از ناظم و  ناظمه های خوابگاههای دانشجویی، روسا و کارشناسان ادارات مشاوره سلامت و روان دانشجویان، اساتید مشاوره، شوراهای انضباطی، حراست و... هرکدام براساس شیوه نامه های ابلاغ شده، مداخلات خود را با رفتارهای خودآسیب رسان انجام دهند تا اقدامات لازم  با نظم وهماهنگی بیشتری به سرانجام برسد.

دکتر بهاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روز نخست این دوره توانمندسازی در خدمت دو تن از اساتید و و کارشناسان برجسته از جمله دکتر آذرخش مکری روانپزشک وعضو هیات علمی و نیز دکتر حمید پورشریفی دانشیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و عضو هیات علمی این دانشگاه  بودیم که مطالب ارزنده ای برای حاضران در راستای  آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن بیان کردند و با ارائه  مطالب علمی و نظریه های نو و ابطال نظریه های قبلی، دانش و توان علمی همکاران در دانشگاههای علوم پزشکی را ارتقاء دادند تا آنها بتوانند با  بهتر از گذشته در زمان مداخله با دانشجویان رفتار کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم طی برگزاری این دوره آموزشی دو روزه بر اساس برنامه هایی از پیش طراحی شده، بتوانیم با برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌های تخصصی در حوزه راهبردهای مداخله در افکار و رفتارهای خودشکن، رضایت خاطر اساتید و روسای ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی را جلب کرده و سطح دانش آنها را در این مقوله افزایش دهیم.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی از مسائلی که دانشگاهها با آن مواجه هستند و آن را به عنوان یک رسالت خطیر قلمداد می‌کنند، تامین سلامت روان دانشجویان است. چالشهای متفاوتی از  جمله مسائل آموزشی و تحصیلی، مشکلات خانوادگی، عاطفی و دیگر مسائل متعدد،  دانشجویان را طی دوران تحصیل با آن درگیر کرده که دراین  مسیر کارشناسان و روسای ادارات مشاوره و سلامت روان دانشگاهها از طریق مداخلات روان درمانی، مشاوره، روانپزشکی و... نقش بسزایی در پیشگیری از احتمال بروز آسیبهای روانشناختی و پیشگیری از شیوع مشکلات و رفتارها و آسیبهای اجتماعی ایفا می‌کنند بنابراین برگزاری این کارگاه‌ها و دوره های آموزشی می‌تواند در افزایش سطح دانش مخاطبان ما در حوزه مشاوره و سلامت روان موثر ومفید واقع شود.

همچنین در ادامه این دوره آموزشی، دکتر حمید رضا اشراقی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در جمع حاضران در آستانه عید مبعث، ضمن تبریک به این مناسبت این ایام، گفت: امیدوارم برگزاری این دوره های آموزشی و ارتقای سطح دانش و بینش اساتید و کارشناسان مشاوره دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد تا در نهایت بتوانیم به یک پروتکل عملیاتی و راهبردی در مواجهه با رفتارهای خودشکن در فضاهای دانشگاهی دست یابیم به هرحال رفتارهای خودآسیب رسان همواره باید یکی از دغدعه های مسوولا نظام باشد. امروزه درجوامع بشری یکی ازموضوعاتی که دانشمندان حوزه علوم اجتماعی وانسانی ذهنشان به آن معطوف است و برنامه های جدی نسبت به آن دارند موضوع مقابله و مهار رفتارهای خود آسیب رسان است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی علمی و آکادمیک رفتارهای خودآسیب رسان ومطالعه علمی آن در سال ۱۸۹۷ توسط یکی از دانشمندان انجام شد و در این راستا کتابی نیز تهیه شد و شاید بتوان گفت نخستین مطالعه روش شناختی در این مقوله بود.

دکتر اشراقی گفت: در شصت و ششمین نشست سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۳،نخستین برنامه روان درمانی این سازمان به تصویب رسید که پیشگیری از رفتارهای خودشکن، به عنوان جزء اصلی این برنامه بوده و هدف گذاری برنامه کاهش ۱۰ درصد میزان خودکشی درکشورها تا سال ۲۰۲۰ بوده است. آمارها نشان می دهد میانگین سالانه خودکشی در سال۱۱/۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است و در هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان دست به خودکشی می زند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: خودکشی یازدهمین عامل مرگ ومیر درکل جمعیت جهان و سومین عامل بعد از رانندگی و قتل در دنیا و در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال است. با اینکه این رفتارخودشکن در بیشترکشورها غیرقانونی است و آمارهای واقعی درمراکز و نهادهای قانونی ثبت رسمی نمی شود، آمارها نشان می دهد ۶۵ درصد گرایش خانمها به این عمل و ۳۵ رصد در میان مردان است. هرچند عمل به خودکشی موفق در کل دنیا در میان مردان به مراتب بیشتر از زنان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان علوم پزشکی جزو نخبگان ارزشمند علمی کشور به شمار می روند، خاطرنشان کرد: کسی که  از سد کنکور عبور و وارد دانشگاه می‌شود و در رشته های علوم پزشکی مشغول به تحصیل می شود یقینا به لحاظ نخبگی وتوانمندیهایعلمی جزو رده های بالای دانشجویی و جزو اقشار ارزشمند ونخبه جامعه محسوب می شود و باید رفتارهای با برگزاری این دوره های توانمندسازی، با موضوع آشنایی با مهارتهای مقابله با افکار و رفتارهای خودشکن، در راستای دانش افزایی و ارتقای توان علمی اساتید مشاور، روسای ادارات مشاوره، ناظم و ناظمه های خوابگاههای دانشجویی و... اقدامات موثری انجام دهیم.

دکتر اشراقی گفت: از جمله چالشهای رایج در نظام مسال بررسی رفتارهای خود آسیب رسان دردانشگاههای علوم پزشکی می توان به طولانی بودن مدت زمان تحصیل، سنگین بودن منابع درسی، سختی های دوران دستیاری و رزیندنتی، غربت و دوری دانشجو از خانواده، بحرانهای روحی و روانی، تناقضات و تعارضات زیاد با خانواده،  افراط و تفریط و سختگیری والدین نسبت به مسائل آموزشی دانشجویان،شکست روابط عاطفی والدین یا دانشجویان، مشکلات هویتی و بحران هویت و مشکلات شخصیتی، افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و... اشاره کرد که باید در این راستا اقدامات کارشناسانه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان داده است، تحصیل در رشته های علوم پزشکی، به دلیل ماهیت این دوره، حجم کاری و بعضا مشکلات موجود برای برخی دانشجویان بخصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی،  ارتباط معکوسی با سلامت روان آنها دارد.ارتباط ناهمگون دانشجویان در مقاطع تحصیلی خاص با اساتید و دانشجویان سال بالاتر، باعث تشدید موارد اعمال خودآسیب رسان در میان دانشجویان است که باید در این راستا بررسی‌های علمی انجام شود.
این مقام مسوول گفت: به نظر می رسد یکی از رسالتهای اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و اداره کل دانشجویی، برنامه ریزی با رویکرد دانش افزایی وتوانمندسازی برای اساتید مشاوره، روانشناسان، مشاوران ادارات مشاوره ونیز آگاه سازی مسوولان مربوطه واحدهای خوابگاهای ونهادهای نظارتی دانشگاهی است و برگزاری این گونه نشستها می تواند درکاهش عوامل فشارزای تحصیلی، آموزشی، روانی، عاطفی، اجتماعی و تقویت ابعاد معنوی، مذهبی و در نتیجه تاب آوری روانشناختی بسیارموثر واقع شود.

اشراقی گفت: برنامه های پیشگیرانه مقابله با رفتارهای خودآسیب رسان با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و بعضا اقتصادی در این زمینه بسیار موثر است. طرح هایی مثل همتایاران سلامت و همچنین طرح همقدم درمجموعه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها از جمله طرحهای عملیاتی وکاربردی موفق در این زمینه درسالهای اخیر بوده است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: باتوجه به اینکه دو سال اخیر با کرونا مواجه بودیم ومشکلات اجتماعی متعددی درخانواده ها و نیز دانشجویان ممکن است ایجاد شده باشد، یکی از وظایف اصلی همه ما موضوع امیدآفرینی است.

اشراقی افزود: مقام معظم رهبری در ۱۹ دیماه امسال درخصوص موضوع امیدآفرینی مطالبی بیان کردند و تقویت امید و چشم انداز آینده کشور یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کردد. معظم له در بیانات خود در خصوص این موضوع فرمودند« تقویت امید و چشم انداز به آینده، این یکی از مسائل مهم امروز ما است. کسانی هستند که سعی می کنند امید را درجوانها تضعیف کنند و جوانها را نسبت به آینده ناامید و بی اعتماد کنندتا چشم اندازی در مقابل آنها وجود نداشته باشد؛ این وظیفه ماست که این امید را در دلها تقویت کنیم. امید فقط هم با حرف زدن نمی شود؛ با تلاش با حرکت. ومسوولان کشور، دولتمردان کشورکه خب بحمدالله مشغول کار و فعالیتند، به این نکته توجه کنند که بسیاری از کارهای مثبت آنها می تواند دل جوانها را پر از امید کند،لبریز از امید بکند و اینها را امیدوار بکند. وقتی جوان امیدداشت، درمیدانهای مختلف خوب کار می کند، خوب تلاش می کند،خوب درس می خواند، خوب تحقیق می کند، یکی این است که نگذارید بعضی با وسوسه های خود در  فضای مجازی و غیرفضای مجازی در جهت مخالف امیدوار کردن جوانها حرکت بکنند...»

نظر شما