شناسهٔ خبر: 52806546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کودکان کار به گروهای هدف آموزش فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شوند

گروه استان‌ها_ سال آینده کودکان کار که بدون مهارت آموزی با مشاغل کاذب نان آور خانواده هستند جزو گروه‌های هدف مهارت آموزی در استان خراسان جنوبی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی که امروزه در سطح کشور مشاهده می‌کنیم افزایش کودکان کار است.

نبود برنامه‌های توانمندسازی کودکان کار و متکدیان مهمترین ‏نقصان در این حوزه به شمار می‌رود که موجب شده رفع این معضل در طی سال‌ها به سرانجام نرسد و یکی از معضلات زندگی شهری شود هرچند برخی اقدامات مقطعی چون جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی نیز انجام می‌شود اما باز هم در اکثر  چهارراه‌ها و خیابانها شاهد حضور این افراد هستیم.

از این رو با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه و به منظور فراهم شدن زمینه اشتغال کودکان کاری که نان آور خانواده هستند، طرح آموزش کودکان کار در دستور کار ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است.

در استان خراسان جنوبی نیز تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و اداره کل بهزیستی استان به منظور افزودن کودکان کار به گروهای هدف آموزش فنی و حرفه ای در سال 1401 منعقد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در این باره در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1401 کودکان کار که بدون مهارت آموزی با مشاغل کاذب نان آور خانواده خود هستند جزو گروهای هدف مهارت آموزی قرار می‌گیرند.

حسن کامرانی فرد اظهار داشت: در سال 1400 در 7 استان کشور طرح آموزش کودکان کار در دستور کار ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای قرار داشت.

وی افزود: در سال جاری با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه هدف، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در نظر دارد بر اساس نیاز سنجی دوره‌های ویژه‌ای را به این منظور برنامه ریزی و اجرا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با اداره کل بهزیستی استان در این زمینه خبر داد و گفت: در اسرع وقت شیوه عمل به این فصل جدید مهارت آموزی در استان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/255/ی

نظر شما