شناسهٔ خبر: 67772665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رشد چشمگیر حمل ریلی گندم در استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از رشد چشمگیر حمل ریلی گندم در این استان با رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی ملکشاهی صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد _ در جمع خبرنگاران از رشد چشمگیر حمل ریلی گندم در استان کرمانشاه با رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: استان کرمانشاه همواره یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور شناخته می‌شود و سالانه با تولید میانگین ۸۰۰ هزار تن گندم علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، بخشی از نیاز سایر استان‌های کشور نیز تأمین می‌کند.

وی در خصوص پایانه حمل ریلی استان کرمانشاه، افزود: این پایانه با دارا بودن یک سیلوی ذخیره‌سازی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است که می‌تواند گندم تولیدی استان را از طریق حمل‌ونقل ریلی به سایر استان‌های کشور به ویژه استان تهران، نوار شمالی کشور و مرکز و جنوب کشور انتقال دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه میزان حمل گندم از مبدا استان کرمانشاه را از طریق حمل ریلی از ابتدای سال تا پایان تیر ۸۸ هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: حمل ریلی استان در چهار ماه نخست سال ۳۶ درصد حمل ریلی استان را به خود اختصاص داده است.

ملکشاهی از رشد ۱۴۲ درصدی حمل ریلی استان نسبت به کل سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمل ریلی و مزایای آن نسبت به حمل جاده‌ای از جمله سهولت در حمل و صرفه‌جویی اقتصادی آن‌، با تلاش معاونت بازرگانی‌، مجتمع ذخیره‌سازی و حراست غله و خدمات بازرگانی استان، اولویت حمل گندم از طریق ریلی در دستور کار قرار دارد که این موضوع مورد تقدیر مدیران شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است.

وی گفت: استان کرمانشاه هر ساله ضمن تأمین ۲۵۰ هزار تن گندم مورد نیاز داخل استان، بخشی از نیاز بیش از ۱۳ استان کشور را با عمل به برنامه حمل ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی اصلی تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع گندم کشور تأمین می‌کند.

نظر شما