شناسهٔ خبر: 52804150 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«بولیت» استیو مک کوئین، سوژه فیلم جدید اسپیلبرگ

تهران- ایرنا- اسپیلبرگ براساس شخصیت اصلی فیلم «بولیت» با بازی استیو مک کوئین، یک فیلم بلند می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، جاش سینگر که برای فیلم‌هایی چون پُست (۲۰۱۷، استیون اسپیلبرگ) و اسپات لایت (۲۰۱۵، تام مک کارتی) برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلمنامه شده، فیلمنامه این کار را می‌نویسد و کریستی ماکوسکو کریگر که پیشینه‌ای دور و دراز درهمکاری با اسپیلبرگ دارد، تهیه‌کننده آن خواهد بود.

حق اقتباس از کاراکتر فرانک بولیت پس از یک دور از مذاکرات طولانی با خانواده مک کوئین به دست آمد و چاد مک کوئین، پسر، و مولی مک کوئین، نوه مک کوئین فقید، مدیریت اجرایی تولید این اثر را برعهده خواهند داشت.

کمپانی برادران وارنر که در سال ۱۹۶۸ پخش کننده فیلم بولیت (Bullitt) بود، استودیو فیلم جدید اسپیلبرگ است. این فیلم بازسازی فیلم بولیت نخواهد بود و داستان جدیدی درباره این کاراکتر که یکی از ماندگارترین نقش های مک کوئین است، ارائه می‌دهد.

فیلم بولیت (۱۹۶۸ ، پیتر ییتس) براساس رمان شاهد بی صدا اثر رابرت ال. فیش ساخته شده و روایتگر داستان افسر پلیسی به نام بولیت است که تحقیقاتی را درباره مرگ یک خبرچین در جمع تبهکاران آغاز می‌کند، خبرچینی که وی موظف شده بود از او محافظت کند.

این فیلم که یکی از خاطره‌انگیزترین صحنه‌های تعقیب و گریز تاریخ سینما را دارد، در دوران خود برنده جایزه اسکار برای بهترین تدوین و بهترین میکس صدا شد.

پروژه مذکور از اسپیلبرگ هنوز فیلمنامه ندارد و قراردادی بسته نشده، بنابراین معلوم نیست چه زمانی ساخته خواهد شد.

نظر شما