شناسهٔ خبر: 52802395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزرای خارجه امارات و آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند

وزرای امور خارجه امارات و امریکا طی تماسی تلفنی ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین‌الملل فارس، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی داشته است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام» دو طرف درخصوص روابط راهبردی ابوظبی و واشنگتن گفت‌وگو کرده و راه‌های گسترش روابط امارات عربی متحده با ایالات متحده آمریکا در تمام زمینه‌ها را بررسی کردند.

بن زاید و بلینکن در ادامه این این تماس ضمن بحث و بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به تبادل نقطه‌نظرات خود درخصوص رویدادهاپرداختند.

وزیر امور خارجه امارات در این گفت‌وگو بر عمق روابط راهبردی دو کشور و مقامات آن‌ها و همچنین همکاری‌ها و هماهنگی‌های مداوم بین ابوظبی و واشنگتن تاکید کرد و خواستار گسترش افق‌های همکاری مشترک در تمام زمینه‌ها شد.

این هماهنگی‌ها و تماس‌ها در حالی بین امارات و آمریکا انجام می‌شود که ابوظبی اخیراً برای مواجهه با حملات یمن از واشنگتن درخواست کمک کرده بود. در همین راستا و هفته قبل امارات کنفرانسی برای مقابله با پهپادهای یمن با حضور نمایندگانی از آمریکا و کشورهای اروپایی برگزار کرده بود.

پیش از این نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرده بود که در پی هماهنگی‌های انجام شده بین «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی جنگنده‌های نسل پنج اف -۲۲ در پایگاه هوایی الظفره امارات، مستقر شده‌اند. 

انتهای پیام/ص

نظر شما