شناسهٔ خبر: 52784859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دومای روسیه: رئیس جمهور اوکراین از کی‌یف گریخت

رئیس دومای دولتی روسیه مدعی شد که رئیس جمهور اوکراین از کی‌یف فرار کرده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه مدعی شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز گذشته کی‌یف را به مقصد لووف، از استان‌های غربی اوکراین ترک کرده است.

ولودین در کانال تلگرامی خود نوشت: «زلنسکی با عجله کی‌یف را ترک کرد. او دیروز در پایتخت اوکراین نبود و با همراهانش به شهر لووف گریخت، جایی که او و دستیارانش از قبل محلی برای اقامت خود داشتند.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالی است که ساعاتی پیش از این آسوشیتدپرس، اعلام کرد آمریکا به زلنسکی پیشنهاد داده تا او را برای جلوگیری از اسارت و کشته شدن در برابر نیرو‌های روسی، از کی‌یف خارج کند، اما رئیس جمهور اوکراین با رد این پیشنهاد اعلام کرد که «اوکراین به مهمات نیاز دارد، نه خودرو برای فرار.»

زلنسکی قبلا با انتقاد از موضع غربی ها در برابر تهاجم روسیه در پیامی تلویزیونی اعلام کرده بود که کشورش در برابر روسیه تنها گذاشته شده است.

روز پنجشنبه بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با وجود تکذیب گزارش‌های غربی‌ها مبنی بر تهاجم روسیه به اوکراین، عملیات نظامی به این کشور را آغاز کرد. مقامات روسیه اعلام کرده اند که هدفشان از این عملیات غیر نظامی کردن اوکراین است. این حمله تنها چند روز پس از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک  و دونتسک صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما