شناسهٔ خبر: 52780067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سخنگوی شورای نگهبان تشریح کرد

تایید طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان

سخنگوی شورای نگهبان در نشست مطبوعاتی خود آخرین وضعیت رسیدگی به طرح‌ها و لوایح در این شورا را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین،  هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) در رابطه با بررسی آخرین طرح‌ها و لوایح گفت: در این مدت که نشست خبری نداشتیم ۱۵ طرح و لایحه بررسی شد. اولین مورد لایحه اصلاح قانون «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» است که دیگر شورای نگهبان نسبت به آن ایراد و ابهامی نداشت و تایید شد. این لایحه متعلق به دولت بود و برای بهبود بحث قاچاق کالا و ارز تهیه شد و گام‌های موثری قرار است بردارد و انشالله در اجرا شاهد قانون موثری باشیم.
وی درباره طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان هم گفت: دومین مورد، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان است که با بررسی‌های صورت گرفته ابهامات آن رفع شد و تایید شد. امیدواریم با اجرای این قانون شاهد کاهش مشکلات مردم این منطقه باشیم.

طحان نظیف در رابطه با طرح «تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار» گفت: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایرادات و ابهاماتی داشت، اما با اصلاحات مجلس این ایرادات برطرف شد و ما دیگر ایرادی به این طرح نداریم، اما اخیرا نامه‌ای را از طرف هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت کردیم که هنوز ایرادات این هیئت برطرف نشده و ما این ایرادات را به مجلس منعکس می‌کنیم.
 
 
منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما