شناسهٔ خبر: 52769231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ارائه پیش‌نویس قطع‌نامه محکومیت روسیه به شورای امنیت

باشگاه خبرنگاران

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرد که بر تعهد این شورا به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظامیان روسیه به شمال کی‌یف رسیدند

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد، پیش‌نویس قطعنامه آمریکا بر تعهد شورای امنیت به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید می‌کند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: این پیش‌نویس همچنین تأکید می‌کند که روسیه باید فوراً استفاده از زور علیه اوکراین را متوقف کند و همچنین از روسیه می‌خواهد که فوراً و بدون قید و شرط نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین خارج کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بامداد پنجشنبه دستور حمله علیه اوکراین را به نیروهای مسلح این کشور صادر کند و طبق گزارش‌های خبری نیروهای روس زیرساخت های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته در جمع شماری از تاجران روسی درباره علت حمله این کشور به اوکراین توضیح داد: «خطرات در حوزه امنیت به گونه‌ای شکل گرفته که دیگر نمی‌توان به راه‌حل دیگری (غیر از گزینه نظامی) دست یافت.»

نظر شما