شناسهٔ خبر: 52767695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: تامین آب شرب پایدار مردم هرمزگان اولویت مهم دولت سیزدهم است

بندرعباس - ایرنا- استاندار هرمزگان با تاکید بر تامین پایدار آب شرب بندرعباس و دیگر نقاط استان اظهار داشت: تامین آب سالم برای مردم این استان یکی از مهمترین اولویت‌های دولت در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز جمعه درجریان بازدید از تصفیه خانه شماره ٢ بندرعباس بر اهمیت آموزش نسل جوان در چگونگی مصرف بهینه آب در استان تاکید کرد و گسترش واحدهای تصفیه فاضلاب در راستای استفاده در کشاورزی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای گسترش بخش کشاورزی در استان دانست.

استاندار هرمزگان به همراه معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از تاسیسات تصفیه خانه و واحدهای کیفیت سنجی و تولید برق آن بازدید کرد و از آخرین وضعیت تصفیه آب شرب در شهر بندرعباس  اطلاع پیدا کرد.

دوستی با اشاره به برخی مشکلات حوزه آب، تاکید کرد:باتوجه به اینکه ۸۰ درصد مشترکان از آب شرب شهری استفاده می کنند موید آن است که آبفا در بخش تامین کیفیت آب شهر بندرعباس موفق عمل کرده است . 
 همچنین با اشاره به اقدام های آبفا در بخش فاضلاب، بر اجرای طرح جامع فاضلاب در شهرستان میناب و استفاده از ظرفیت پساب تولیدی تصفیه خانه های استان در بخش آبیاری فضای سبز و کشاورزی تاکید کرد. 
مدیرعامل آب وفا ضلاب هرمزگان با تاکید بر کیفیت مطلوب آب شرب بندرعباس، گفت:در حال حاضر ۴۵ درصد آب این شهر از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی تامین می شود که تا حد زیادی بر کیفیت آب شهر موثر بوده و به دلیل داشتن میزان کلسیم استاندارد، از کیفیت مطلوبی برخوردار است. 
امین قصمی همچنین در بازدید استاندار از بخش دیزل ژنراتور تصفیه خانه، افزود: این بخش شامل  دو دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت ۴.۴ مگاوات است که از مهمترین بخش های این  تصفیه خانه بوده و با هدف تامین برق اضطراری مرحله اول و دوم تصفیه خانه آب بندرعباس  و جلوگیری از هدر رفت آب در مواقع قطعی برق اجرا شده است.
وی در تشریح واحد شناسایی جلبک و سموم تصفیه خانه نیز گفت:  سامانه پیشرفته پایش و شناسایی جلبک ها و سموم به عنوان یکی از تجهیزات پیشرفته در تصفیه خانه آب بندرعباس می باشد که در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل اجرا شده است. 
استاندار هرمزگان از دیگر بخش های تصفیه خانه آب بندرعباس شامل، ایستگاه پمپاژ مرحله ۲ ،‌فیلتراسیون فاز ۲ و بخش تولید ازن سنجی نیز بازدید کرد.

هم اکنون بیش از ۶۰درصد آب شرب شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن و تصفیه آب دریا تامین می شود.

نظر شما