شناسهٔ خبر: 52747164 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
از سوی سازمان رگولاتوری و با همکاری اپراتورها
مشکل تماس اضطراری 5 برند تلفن همراه حل می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه از بررسی مشکل برخی از برندهای تلفن همراه در برقراری تماس با سرشماره‌های اضطراری از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و همکاری اپراتورها خبر داد.
به گزارش مهر، امیر اسحاقی گفت: مدتی است واردات برندهایی که امکان تماس سرشماره‌های اضطراری تلفن همراه مانند 110 و... را ندارند از سوی سازمان تنظیم مقررات ممنوع و متوقف شده است.
اسحاقی با اشاره به اینکه این گوشی‌ها مشکل خاصی نداشته بلکه روش برقراری تماس از طریق این گوشی‌ها برای سرشماره اضطراری در شبکه تلفن همراه کشور ما متفاوت است، گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که این مسیر از طریق اپراتورها و با درج و بازگرداندن اطلاعات فایل ECC روی سیم‌کارت‌های موبایل قابل حل است. وی افزود: این گوشی‌های مقرون به صرفه که حدود ۵ برند را شامل می‌شوند نسبت به مشخصات فنی‌شان از جمله برندهای پرتقاضای بازار هستند اما با محدودیتی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای این مدل‌ها گذاشته است، این دغدغه وجود دارد که مردم از حق انتخاب این برندها محروم شوند.
به گفته اسحاقی این موضوع از سوی مدیرکل استاندارد و تأیید نمونه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در دست پیگیری است و اپراتورها نیز قول همکاری برای رفع مشکل را داده‌اند. در این میان انتظار این است که رگولاتوری مهلت ۳ ماهه‌ای را برای واردات این کالاها به کشور اختصاص دهد تا تعادل بازار برای گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه در روزهای پایانی سال فراهم شود.

نسل جدید تبلیغات با اینترنت سه بعدی در راه بازار

ادغام محیط‌های واقعی و مجازی و از راه رسیدن اینترنت سه بعدی موجب پوست‌اندازی دنیای تبلیغات شده و نسل جدیدی از این پدیده را در سال‌های آینده به وجود می‌آورد.
به گزارش فارس، بزودی متاورس یا اینترنت سه بعدی از راه می‌رسد که مبتنی بر ادغام جهان‌های حقیقی و مجازی است. متا قصد دارد از قابلیت‌های این فضا استفاده کند، بنابراین به شرکت‌های تبلیغاتی اعلام کرده که در آینده می‌توانند پیام‌های بازرگانی سه بعدی طراحی و منتشر کنند. فناوری واقعیت ترکیبی به فردی که هدست (عینک واقعیت مجازی) مناسب به سر دارد، اجازه می‌دهد تا از یک شیء در دنیای واقعی برای ایجاد یک واکنش در دنیای مجازی استفاده کند. به‌عنوان مثال می‌توان به ضربه زدن به یک شخصیت در بازی ویدیویی با چوب بیسبال موجود در دنیای واقعی اشاره کرد. اگرچه درحال حاضر بازی‌های ویدیویی مبتنی بر واقعیت وجود دارند ولی در آنها ادغام جهان واقعی و مجازی پیش‌بینی نشده است اما هدست‌های واقعیت ترکیبی تعامل این دو دنیا را ممکن می‌کنند. متا قصد دارد از طریق نرم‌افزار زوم، نشستی را در این زمینه با برخی شرکت‌های تبلیغاتی برگزار کند تا آنها درک بهتری از قابلیت‌های این فضای جدید به دست آورند. درحال حاضر هدست‌هایی به همین منظور طراحی شده‌اند اما عرضه آنها محدود بوده و گرانقیمت نیز هستند. به‌عنوان مثال می‌توان به هدست هولولنز 2مایکروسافت اشاره کرد که در سال 2019 به قیمت 3500 دلار عرضه شد. متا خود به‌ دنبال عرضه هدست واقعیت ترکیبی تازه‌ای است که قابلیت ردگیری حرکات صورت و چشم را دارد و انتظار می‌رود نمونه اولیه آن امسال عرضه شود.

برچسب‌ها:

نظر شما