شناسهٔ خبر: 52722222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقبال نامطلوب مردان دزفولی از دریافت خدمات سلامت

خبرگزاری صداوسیما

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: با وجود اهمیت سلامتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، اما مراجعه مردان به مراکز بهداشتی-درمانی مطلوب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول، محمدعلی شفیعی نیا به شعار هفته سلامت مردان مبنی بر مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری، محافظت جمعی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین چالش پیش آن‌ها کم توجهی به مقوله سلامت است.

وی با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کرونا همه افراد جامعه به ویژه مردان و مراجعه آن‌ها به مراکز بهداشتی-درمانی افزود: از همه شهروندان خواهشمندیم با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهرستان، خدمات مراقبتی، بهداشتی، آزمایشگاهی و درمانی دریافت و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کنند.

شفیعی نیا خدمات ارائه شده در این مراکز را شامل؛ ویزیت پزشک، بیماریابی، ارزیابی و مراقبت بیماران مبتلا به فشارخون، بررسی قند خون و مراقبت بیماران دیابتی، ارزیابی خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، نمایه توده بدنی، آزمایش غربالگری فیت (تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ) ویژه افراد ۵۰ تا ۶۹ ساله، مشاوره‌های تغذیه‌ای و سلامت روان و دندانپزشکی با تعرفه دولتی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر

به گفته رئیس مرکز بهداشت دزفول؛ تاکنون حدود ۶۴ درصد مردان این شهرستان در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند.

نظر شما