شناسهٔ خبر: 52721533 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واکنش انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت به کشتار مردم مظلوم یمن؛

عربستان و امارات از ماجراجویی های خطرناک در منطقه دست بکشد

انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای در انتقاد به کشتار مردم مظلوم یمن به عربستان و امارات توصیه کردند از ماجراجویی‌های خطرناک در منطقه دست بکشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت در انتقاد به کشتار مردم مظلوم یمن به عربستان توصیه کردند از ماجراجویی‌های خطرناک در منطقه دست بکشد.

متن بیانیه انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سوره مبارکه النساء آیه ۷۵
وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هٰذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا
چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!

این روز‌ها با انتشار پشت سر هم اخبار کشتار مظلومان یمنی بدست نیرو‌های مزدور عرب تبار غربی، قلب هر مومن و بلکه هر انسانی جریحه دار و محزون میگردد.

کشتار بی رحمانه‌ای که صرفا به جرم حق خواهی و تصمیم بر تعیین سرنوشت بر یمنی‌ها تحمیل می‌گردد و صرفا بخاطر اینکه مطابق میل نیرو‌های گردن کش جهانی و منطقه‌ای رفتار نمیکنند، محکوم به مرگ شده اند!

فقر، گرسنگی، جلوگیری از درمان بهداشتی، تیر و گلوله، موشک و بمب خوشه ای، تحریم و محاصره صرفا به این دلیل به این مظلومان اعمال و تحمیل می‌شود که میخواهند خودشان برای آینده خود و کشورشان تصمیم بگیرند!

چنین سبعیت آشکار و خوی ددمنشانه عیانی در منطق اسلامی ما به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حدود ۷ سال است از حمله اتئلاف متجاوز گر رژیم عربستان سعودی که متشکل از کشور‌های امارات، رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا است علیه ملت مظلوم یمن میگذرد.

مردم یمن در حال حاضر در محاصره اقتصادی و ارتباطاتی قرار دارند؛ این اتئلاف حتی اجازه ورود دارو و غذا را به این کشور نمیدهند سال هاست بسیاری از مردم یمن به علت بیماری از سوتغذیه در حال از دست دادن جان‌های خود هستند.

جالب توجه این است که در این ۷ سال هیچ کدام از سازمان‌های بین المللی و حقوق بشر از جمله سازمان ملل علیه این تجاوز اتئلاف رژیم سعودی مواضعی را نگرفته است و قطعنامه‌ی علیه این کشور صادر نکرده است.

کشور‌های مدعیان حقوق بشر خود در این اتئلاف قرار دارند و در حال فروش سلاح‌های کشتار دست جمعی هستند و یا در برابر این تجاوز و جنایت اتئلاف سعودی علیه ملت مظلوم یمن سکوت کرده‌اند.

الان هم خبر‌های به گوش میرسد که برخی از رژیم‌های منطقه در حال پیوستن به این اتئلاف متجاوز گر هستند؛ این رژیم‌ها بدانند که محکوم به شکست هستند و مقاومت مردم یمن پیروز خواهد شد.

همانگونه که مولای انقلاب میفرمایند:
«ما هر مقداری که بتوانیم از مظلوم حمایت میکنیم و هر مقداری که توانایی‌های ما و وسع ما باشد وظیفه‌ی ما است؛ اسلام به ما گفته است که (کُن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا) این سفارش امیرالمؤمنین است - ما نمیگوییم (اُنصُر اَخاکَ ظالِماً اَو مَظلوما) - این شعار جاهلی است؛ میگفتند اگر برادرت ظالم هم هست یا مظلوم است، باید از او دفاع کنی و حمایت کنی - قرآن این را نمیگوید؛ معرفت اسلامی این را منع میکند. نخیر؛ ظالم هر کسی بود باید با او مقابله کرد و جلوی ظلم او را گرفت؛ مظلوم هرکسی هست باید از او حمایت کرد.»

ما به مدد اندیشه نورانی انقلاب و فهم قدسی خود از عالم هستی، نمی‌توانیم در برابر چنین ظلم آشکاری بر صراط سکوت گام نهیم و خود را به ندیدن و نشنیدن زده و جهان خواری جهان خواران را به فال نیک بگیریم.

این کشتار ها، تحریم‌ها و جنایات هیچ کدامشان نه مطابق شرع الهی است و نه مطابق عقل انسانی و نه تطبیق و موازنه‌ای با اخلاق وجدانی و انسانی دارد!

پایمال شدن تمام حقوق طبیعی اهالی یمن، از حق حیات گرفته تا حق تعیین سرنوشت و یا حتی حقوق اولیه ای، چون خوراک و درمان، صرفا به جرم هماهنگ با عربستان نبودن و تأمین نشدن منافع ملی آن کشور، جاهلیتی نو و حیوانی است که مدعیان حقوق بشر و مدرنیته در برابر آن چشم بر چشم نهاده اند و عامدانه آن را نادیده می‌انگارند.

حال آنکه خشونت این جنایات در حدی است که هیچ وجدان سالمی نمی‌تواند با مشاهده ایشان، آسوده و ساکت بماند.

قتل عام کودکان، بمباران بیمارستان ها، حمله به مناطق مسکونی و یا مناطق غیر نظامی و تحریم‌های حوزه خوراک و درمان دقیقا همان چیز‌های هستند که حقوق پوشالی بشر غربی بر آن‌ها تاکید لفظی کرده است!

اما با وجود چنین تاکیدی، امروزه پایمال شدن این حقوق هیچ گزندی به خیال آسوده این کشور‌ها وارد نمی‌سازد!

ما دانشجویان خط امام به کشور عربستان و امارات نیز توصیه میکنیم که دست از شیطنت و ماجرا جویی‌های خطرناک در منطقه برداشته و با محترم دانستن حقوق اهالی خاورمیانه، در ایجاد نظم و ثبات در منطقه بکوشند و بدون چشم داشتن به کشور‌های که عامل بی ثباتی منطقه اند، بدنبال تحکیم روابط خود با برادران مسلمان خود باشند.

نظر شما