شناسهٔ خبر: 52696583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت 620 مبلغ و مبلغه در خراسان‌جنوبی

معاونت تبلیغ و هجرت حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: در مجموع 620 نفر مبلغ و مبلغه با مجموعه معاونت تبلیغ اعم از جهادی حق تبلیغ دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی درخشی، معاونت تبلیغ و هجرت حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: معاونت تبلیغ قم در برخی از شاخه‌ها نگاه جدیدی به تبلیغ و تبلیغ مدارس دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جذب در مدارس با شدت، کیفیت  و کمیت بهتری انجام می‌شود.

معاونت تبلیغ و هجرت حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه از مدارس امین ساعتی این حوزه ۲۷۲ نفر امین ساعتی جهادی هستند، تصریح کرد: همچنین ۲۷ نفر امین ساعتی را قم برای تبلیغ تأمین می‌کند.

درخشی مبلغان هجرتی استان را ۷۹ نفر عنوان کرد و یادآور شد: این تعداد مبلغ در روستاها مستقر هستند.

وی با اشاره به طرح بینات که در آن طلبه‌های در حال تحصیل تبلیغ داشتند، ادامه داد: این تعداد طلبه در استان ۸۷ نفر هستند.

معاونت تبلیغ و هجرت حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند مبلغین آزاد را ۱۴۲ نفر دانست و متذکر شد: مواردی که جدید وارد شدیم مانند آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و دیگر موارد بوده که ۱۲ نفر سهمیه استان است که از این تعداد ۱۰ نفر در حال جذب هستند.

درخشی اضافه کرد: در مجموع ۶۲۰ نفر مبلغ و مبلغه با مجموعه معاونت تبلیغ اعم از جهادی حق تبلیغ دارند.

وی با اشاره به تبلیغ در فضای مجازی گفت: در واحد فضای مجازی قم خوب وارد شده و ۵۰۰ نفر از مبلغین استان در فضای مجازی که البته تهیه محتوا بیشتر از قم و کشور  بوده در حال فعالیت هستند.

معاونت تبلیغ و هجرت حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند اضافه کرد: روزی شاید ۴۰ تا ۵۰ محتوای خیلی عالی در فضای مجازی وجود دارد که البته مبلغین نسبت به نیاز خود از آن استفاده می‌کنند.

درخشی ادامه داد: با وجود مشکلات کرونا و فاصله گرفتن از مسجد نسبت به مسائل تبلیغ وضعیت خوبی در استان وجود داشته است.

وی با اشاره به کارگروه‌های فرق ادیان که زیرنظر حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این کارگروه در زمینه تربیت مبلغ در استان به صورت ویژه در حال فعالیت است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

نظر شما