شناسهٔ خبر: 52695923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وقوع ۲۹ درصد تصادفات استان سمنان در دامغان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: ۲۹ درصد تصادفات این استان در شهرستان دامغان به وقوع می‌پیوندد که نیاز است، تمهیدات و تدابیر ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار کرد: بر اساس تحلیل پلیس راه، نزدیک به ۷۰ درصد علت تصادفات فوتی به دلیل نداشتن تمرکز راننده بوده و مقصر اصلی تصادفات است.

وی با بیان اینکه اکثر جاده‌های استان سمنان نقش تأثیرگذاری به‌عنوان مقصر در زمینه تصادفات ندارند و ایمن هستند، افزود: ۲۹ درصد تصادفات استان در شهرستان دامغان به وقوع می‌پیوندد که نیاز است تمهیدات و تدابیر ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: ضرورت و اولویت ما در استان سمنان، اتمام عملیات اجرایی احداث ۳۰ کیلومتر اول جاده معلمان به جندق است و در اولویت قرار دارد.

حمیدی ادامه داد: پارک زائر سمنان یکی از ظرفیت‌های استراحتگاهی برای مسافران است و با استراحت و رفع خستگی مسافران، در نهایت می‌تواند در کاهش میزان تصادفات تأثیرگذار باشد که ضرورت دارد، موارد مرتبط با ورودی این پارک بررسی و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در کل استان سمنان، ۱۴ درصد افزایش تصادفات را داشتیم که با توجه به استمرار شیوع کرونا در جامعه و شرایط ویژه در حوزه انجام سفرها، افزایش قابل‌توجهی است و ضرورت دارد در این خصوص توجه ویژه‌تر صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: امروز باید به‌منظور کاهش تصادفات در راه‌های استان، به بحث ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن در جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما