شناسهٔ خبر: 52682635 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سکسکه‌های مداوم می تواند عارضه جانبی و نشانه ابتلا به اومیکرون باشد

مطالعات اخیر نشان از ارتباط سکسکه‌های مداوم با احتمال ابتلا به اومیکرون دارد که یکی از عوارض جانبی و نادر کرونا شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هلس لاین، مطالعات اخیر نشان می دهد سکسکه‌های مداوم و مکرر ممکن است از علائم ابتلا به اومیکرون باشد.

بر اساس این گزارش با تحقیقی که سال ۲۰۲۰ روی مردی ۶۴ ساله صورت گرفت، مشخص شد سکسکه‌ بی‌وقفه فقط می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کرونا باشد. این مرد مسن پس از ۷۲ ساعت سکسکه‌ مداوم به کلینیک مراجعه کرد و آزمایش خون و اسکن ریه انجام داد. نتایج آزمایش‌ها نشان داد هر دو ریه بیمار دچار عفونت شده و گلبول‌های سفید خون به‌ شدت افت کرده‌ و جواب آزمایش کرونای وی مثبت شده است.

مطالعه‌ دیگری در همان سال روی مردی ۶۲ ساله، مشخص کرد سکسکه‌ مداوم نشانه‌ ابتلای وی به کرونا است. این مرد به مدت ۴ روز دچار سکسکه شده بود. در نهایت به کلینیک مراجعه کرد و نتیجه آزمایش‌ کرونا مثبت شد و نشان داد این فرد هم دچار درگیری در هر دو ریه و کاهش شدید گلبول‌های سفید و پلاکت‌های خون شده است.

دو مطالعه‌ موردی اخیر نشان داد سکسکه مداوم می‌تواند تنها نشانه ظاهری ویروس جدید کرونا باشد. بر اساس مطالعات، سکسکه به‌ عنوان یکی از عوارض جانبی و نادر کرونا شناخته شده و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد . هنوز نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد سکسکه‌ مزمن و کرونا با هم ارتباط مستقیم دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام

نظر شما