شناسهٔ خبر: 52676386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد؛

کشف ۱۰ میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی در ساوه

سردار مفخمی گفت: در پرونده اخلال در نظام اقتصادی ۴ نفر دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به پرونده ۱۰ میلیارد تومانی اخلال در نظام اقتصادی در پوشش احداث شهرک مسکونی در ساوه و دستگیری ۴ نفر در این زمینه به شرح زیر توضیح داد.

تعدادی از شهروندان ساوه‌ای شکایتی مبنی بر اینکه اراضی آنان از سوی افرادی ناشناس به صورت غیرقانونی و به بهانه احداث شهرک مسکونی تصرف شده و این افراد مبالغ زیادی از مالکان زمین برای هزینه ایجاد دفاتر اداری، نقشه برداری، وکیل و هزینه‌های قرار داد دریافت کرده اند داشتند

در پی این شکایت بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان ساوه قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات تخصصی مأموران پلیس آگاهی و با توجه به وسعت اراضی مورد شکایت، با همکاری کارشناسان مربوطه، نسبت به نقشه برداری و تعیین موقعیت و مساحت دقیق این اراضی و دفاتر اداری اقدام شد.

در مراحل رسیدگی به این پرونده و در روند تحقیقات پلیس، ۴ نفر در این رابطه شناسایی و به پلیس آگاهی شهرستان ساوه احضار شدند.

در تحقیقات ماموران، مشخص شد که متهمان با تأسیس دفاتر مالکان زمین‌های مورد نظر را به بهانه احداث شهرک مسکونی در شهرستان ساوه، فریب داده و با تصاحب غیر قانونی اراضی آنان، قصد فروش آن‌ها را به نفع خود داشته اند.

با تکمیل تحقیقات پلیس، و ارسال مستندات و مدارک لازم به مراجع ذیصلاح مشخص شد که ۷ هزار متر از اراضی مالباختگان به صورت غیرقانونی از سوی متهمان پرونده به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال تصرف شده که متهمان پس از تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام / ج

نظر شما