شناسهٔ خبر: 52667021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بارش برف و باران در راه ارتفاعات مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی، گفت: از امروز تا پایان روز دوشنبه دوم اسفند ماه امسال شاهد بارش متناوب برف و باران، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید در آسمان مازندران هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی
ویژه ارتفاعات (جاده‌ها و محورهای کوهستانی استان)، اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی از امروز تا پایان روز دوشنبه دوم اسفند ماه امسال شاهد بارش متناوب برف و باران، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید در آسمان مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی ارتفاعات استان را دربر می‌گیرد، افزود: مه‌آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و اختلال در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد، توصیه بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و مدیریت در مصرف برق و گاز است.

رضوی با اشاره به کاهش ابرناکی آسمان مازندران از اواخر روز دوشنبه، یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روزهای سه‌شنبه سوم تا جمعه ۶ اسفند ماه امسال شاهد آسمانی
صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما در مازندران خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ/م

نظر شما