شناسهٔ خبر: 52654129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران:

واکسن نزده‌ها ۱۴ برابر بیشتر کرونا می‌گیرند

باشگاه خبرنگاران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: احتمال کرونا گرفتن افرادی که تاکنون واکسن نزده اند ۱۴ برابر بیش‌تر از دیگران است.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: افرادی که واکسیناسیون آن‌ها تکمیل نشده یعنی دز دوم را دریافت کردند، اما دز سوم را هنوز تزریق نکردند نسبت به سایر افرادی که واکسن زده اند ۵ برابر نسبت به سایر افرادی که دز سوم زده اند میزان ابتلا آن به کرونای شدید و بستری افزایش می‌یابد و در افرادی که هیچ واکسنی دریافت نکردند این عدد به ۱۴ برابر می‌رسد. آماری که در تهران داریم، عمده مرگ و میر در تهران شامل افرادی بود که واکسن نزده اند. همچنین بین میزان واکسیناسیون با مرگ و میر رابطه وجود دارد. واکسیناسیون بستری را کاهش می‌دهد و از ورود به عوارض مزمن بیماری کرونا جلوگیری می‌کند.

به گفته زالی ۲ هزار و ۳۴۰ بیمار درحال حاضر در استان تهران در ICU بستری هستند که نسبت به یک هفته گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافته است. پیش بینی ما حاکی از آن است که ۹۵ درصد مبتلایان به کرونا در کشور اومیکرون بوده و سویه غالب در کشور اومیکرون است. سویه BA ۱ غالب در دنیاست، اما اخیرا BA ۲ نیز مشاهده شده است، اما در سرعت انتشار بیماری تفاوتی بین سویه‌های اومیکرون وجود ندارد. با تزریق دز سوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم از ایجاد سویه‌های جدید جلوگیری کنیم.

نظر شما