شناسهٔ خبر: 52652600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار همدان:

آموزش غیرحضوری در مدارس استان تمدید شد

استاندار همدان گفت: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان، آموزش غیرحضوری مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی به مدت یک هفته و تا هفتم اسفند تمدید شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت:  مهدهای کودک‌ نیز در این هفته تعطیل هستند و بانوان کارمند دارای فرزند زیر ۶ سال اقدام به دور کاری می‌کنند همچنین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی با رعایت شیوه‌نامه های  بهداشتی و حداکثر با ۲۰ درصد ظرفیت کلاس ها، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او گفت: بنا به درخواست آموزش و پرورش نسبت به وضعیت حضوری بودن آموزش برای دانش آموزان کلاس اولی، روستا‌های با کلاس‌های چند پایه، فنی و حرفه ای، مدارس استثنایی و فعال بودن مهد کودک‌ها در نشستی با حضور مدیران آموزش و پرورش و علوم پزشکی تصمیم گیری می‌شود.

استاندار همدان گفت:با توجه به وضعیت قرمز اماکن و سالن‌های ورزشی در شهرستان‌های  استان  باید تعطیل شوند و در شهرستان‌های وضعیت زرد و نارنجی کرونایی نیز باید با حداقل ظرفیت یعنی ۲۰ درصد ظرفیت سالن مورد استفاده قرار گیرد.

قاسمی فرزاد گفت: یکی از گلایه مندی‌ها رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در صنوف، ساده انگاری ویروس کرونا در این بازار و پاساژها، استفاده نکردن از ماسک از سوی صاحبان مشاغل و مشتری ها، افزایش تجمع و شلوغی بازار به ویژه در صنف پوشاک و البسه با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و عید نوروز است.

او گفت: بر پاساژ‌ها و مراکز خرید و فروش کالا باید بیش از گذشته از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی  نظارت  شود همچنین در ورودی مراکز خرید و پاساژ‌ها باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود.

استاندار همدان گفت: با وجود تاکید بر بیرون بر شدن فعالیت رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، اما فست فود‌ها همچنان فعال بودند در حالیکه این مصوبه شامل «فست فودها» نیز می‌شود.

اکنون  از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان ۶ شهرستان «همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین» دارای وضعیت قرمز و شهرستان‌های «نهاوند، کبودراهنگ، بهار و فامنین دارای وضعیت نارنجی هستند.

استاندار همدان گفت: بر اساس گزارش بازرس ستاد کرونا وضعیت شیوع کرونا در بانک‌ها رو به افزایش است بنابراین در جلسه پیش رو در نشست با مدیر هماهنگی بانک‌های استان همدان باید در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط متصدیان بانک و مراجعان تدابیری در نظر گرفته شود.

قاسمی فرزاد گفت: همچنین گزارش‌هایی مبنی بر شلوغی «گیم نت ها» و حضور پرشمار دانش آموزان در مراکز بازی‌های رایانه‌ای به دست رسیده است که باید نظارت بر این مراکز جدی‌تر دنبال شده و در صورت رعایت نکردن سقف ظرفیت ۲۰ درصد، برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

نظر شما