شناسهٔ خبر: 52632919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولد توله شیر سفید کمیاب در باغ وحش دزفول

مسئول باغ وحش دزفول : یک قلاده شیر سفید که از گونه های کمیاب است در باغ وحش دزفول متولد شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، احمد نوروز زاده اظهار کرد: شیر ماده این باغ وحش در زایمان اول یک توله شیر سفید به دنیا آورده است.

احمد نوروز زاده افزود: حدود یک هفته از تولد یک قلاده شیر سفید می‌گذرد و او حالا زیر نظر دامپزشک قراردارد و به همراه مادرش جهت تغذیه از شیر مادر در یک اتاق نگهداری می‌شود، بعد از یک ماهه شدن نیز به صورت دستی تغذیه می‌شود.

نوروز زاده با اشاره به اینکه شیر سفید، یک گربه نادر در آفریقای جنوبی است و در صورت زنده ماندن این توله بسیار ارزشمند است بیان کرد: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا بازدید از باغ وحش کاهش یافته است و هر حیوانی در شرایط با سطح اضطراب کمتر می‌تواند زایمان راحت تری را تجربه کند.

شیر سفید از کمیاب‌ترین حیوانات جهان است.

گفتنی است پارک وحش دزفول تنها حیات وحش در استان خوزستان است که در شمال شهرستان دزفول در کنار رودخانه دز با مجوز رسمی سازمان حفاظت محیط زیست احداث شده است.

مدیر پارک وحش لاله دزفول با بیان اینکه مساحت این محیط هشت هکتار است، افزود: بیش از دو هزار گونه از پرندگان و سایر جانوران در این پارک وحش است از قبیل خرس، شیر، قرقاول، گرگ و روباه، گوزن، شیر، پلنگ و راکون و……از جمله جانورانی هستند.

بیشتر بخوانید : کشف پرنده نایاب چکچک سیاهِ سر سفید در شوشتر + عکس


پارک حیات وحش دز اولین حیات وحش آزاد به آدرس: دزفول، زیباشهر به سمت پادگان شهید باکری، انتهای پارک جنگلی لاله قراردارد و علاقه‌مندان به حیات وحش می‌توانند جهت بازدید با شماره ۰۹۳۹۲۶۰۸۸۶۶ تماس بگیرند.

نظر شما