شناسهٔ خبر: 52623765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأمین 800 تن میوه ویژه عید در خراسان‌جنوبی

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: امسال سهمیه استان برای تأمین میوه شب عید 800 تن بوده که تاکنون 700 تن ذخیره شده است.

صاحب‌خبر -

« وحید ضیائیان‌احمدی» مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: سهمیه امسال استان برای تأمین میوه شب عید ۸۰۰ تن سیب و پرتغال است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ تن از این میزان میوه به انبارهای استان حمل و در آنجا ذخیره شده است، گفت: سهمیه سیب استان که ۴۰۰ تن بوده به طور کامل تأمین شده اما سهمیه پرتغال با توجه به اینکه دو نوع پرتغال وانسیا به میزان ۱۰۰ تن و تامسون به میزان ۳۰۰ تن بوده هنوز فصل برداشت پرتغال وانسیا می‌باشد و قرارداد برای خرید منعقد نشده تنها ۳۰۰ تن پرتغال تامسون در انبارهای استان ذخیره شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد ذخیره ملی را داریم و به اضافه میوه حمل شده به استان در مجموع هزار تن میوه برای عید امسال ذخیره می‌شود.

ضیائیان‌احمدی با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید مانند سال‌های گذشته در استان انجام می‌گیرد، گفت: در بیرجند توزیع اینترنتی میوه شب عید نیز امسال انجام می‌شود.

وی یادآور شد: کارگروه‌های تنطیم بازار هر شهرستان مکان‌های توزیع میوه شب عید را مشخص می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سهمیه میوه شب عید و نحوه توزیع آن تا ۱۵ اسفندماه مشخص می‌شود، اضافه کرد: سهیمه استان در خرید و ذخیره پرتغال وانسیا حداکثر تا هفته آینده انجام می‌گیرد.

ضیائیان‌احمدی در رابطه با قیمت‌گذاری میوه شب عید گفت: قیمت را براساس مصوباتی که هر ساله در پایان سال با توجه به متوسط قیمت میوه در بازار انجام و ۲۰ درصد زیر قیمت بازار نرخ‌گذاری می‌شود.

وی در مورد نظارت بر اجرای طرح گفت: بازرسی در مورد کیفیت میوه خریداری شده توسط شرکتی که طرف قرارداد اداره کل بازرسی بوده انجام و امسال سازمان نظام بازرسی در کارگروه خرید میوه عضو بوده که نظارت در بحث عرضه و حمل را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

نظر شما