شناسهٔ خبر: 52553977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابلاغ برش استانی تسهیلات برنامه حمایت از تولید و اشتغال به قزوین + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

برش استانی تسهیلات برنامه حمایت از تولید و اشتغال در چارچوب دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به استان قزوین ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رضا گروسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سهم استانابلاغ برش استانی تسهیلات برنامه حمایت از تولید و اشتغال به قزوین قزوین از این تسهیلات ۵۸۹ میلیارد ریال معادل ۲.۶ درصد اعتبارات تعیین شده برای کل کشور در این طرح است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات به متقاضیان بخش‌های خصوصی و تعاونی در رسته‌های اولویت دار و فعالیت‌های دانش بنیان در رسته‌های تعیین شده و کسب و کار‌های خرد و خانگی تعلق می‌گیرد.

به گفته گروسی، فعالیت‌های خدماتی مبتنی بر زنجیره ارزش در ۲۲ رسته اولویت دار منطقه ای، استانی و دانش بنیان، کسب و کار خرد و خانگی، فرهنگ و هنر، سلامت، ورزش و تربیت بدنی و سرمایه در گردش اولویت‌های تعیین شده در این بخشنامه هستند.

وی با اشاره به نرخ سود و یارانه این تسهیلات، گفت: با توجه به تلفیق منابع اعتباری پیش بینی شده در این دستورالعمل با منابع بانکی، سود این تسهیلات از ۶ تا ۱۴ درصد در نظر گرفته شده است که با توجه به مناطق برخوردار و کمتر برخوردار تعیین می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: میزان تسهیلات برای کسب و کار‌های خرد و خانگی تا سقف هزار میلیون ریال و برای سایر طرح‌ها تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت است و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح به استثنای سرمایه در گردش باید به عنوان سهم آورده خود متقاضی تامین اعتبار شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: متقاضی دریافت این تسهیلات باید حداقل ۲۰ درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تامین کند.

گروسی در خصوص وثیقه این تسهیلات، افزود: دریافت هرگونه وثیقه و اخذ ضمانت توسط بانک‌های عامل از متقاضی دریافت تسهیلات مطابق با ضوابط شورای پول و اعتبار تعیین شده است.

وی با اشاره به دوره بازپرداخت تسهیلات گفت: براساس با ماده هشت دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دوره بازپرداخت تسهیلات برای طرح‌های سرمایه درگردش حداکثر یکسال و برای متقاضیان طرح‌های ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعا حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال تعیین شده است.

بهنامی فر مدیرکل اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با خبر 20 از جزئیات بیشتر این خبر گفت.

 

<div id="video-display-embed-code_7636998"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3361029/7636998?width=565&height=315"></script></div>

نظر شما