شناسهٔ خبر: 52551782 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

۴ جوان خراسانی در راه کافا با تیم ملی فوتبال دختران

تیم‌ملی فوتبال دختران ۲۵ روز دیگر راهی تاجیکستان می‌شود.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ برنامه تیم‌ملی فوتبال دختران جوان ایران در تورنمنت آسیای مرکزی اعلام شد و تیم ایران که کمتر از یک‌ماه برای آمادگی فرصت دارد، چهار روز پیش راهی اولین اردوی آمادگی شد. همچنین، روز گذشته زمان و برنامه بازی‌ها اعلام شد.

مسابقات فوتبال کمتر از هجده سال دختران منطقه آسیای مرکزی موسوم به کافا از ۲۰اسفند آغاز می‌شود که ملی‌پوشان جوان ایران به‌مصاف حریفانی از کشور‌های تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان می‌روند.
براساس برنامه، اولین بازی تیم ایران در این مسابقات جمعه ۲۰ اسفند برگزار می‌شود. بعد از بازی دو تیم تاجیکستان و قرقیزستان در این روز، در بازی دوم ایران باید برابر ازبکستان صف‌آرایی کند. یکشنبه ۲۲ اسفند نیز دومین دیدار پیگیری می‌شود که ایران حریف تاجیکستان خواهد بود. قرقیزستان و ازبکستان نیز در این روز به‌مصاف هم می‌روند. سه‌شنبه ۲۴ اسفند نیز آخرین روز مسابقات خواهد بود که ایران و قرقیزستان و نیز تاجیکستان و ازبکستان به میدان می‌روند و در این روز تکلیف قهرمان کافا ۲۰۲۲ مشخص خواهد شد.

حضور ۴ خراسانی در اردوی کافا

در بین هجده بازیکن دعوت‌شده، چهار دختر فوتبالیست خراسانی نیز دیده می‌شوند که شانس حضور در ترکیب اصلی تیم‌ملی در کافا را دارند. عسل طیبان، الهه افشاردوست، کیمیا کافی و فاطمه سرورزاده بازیکنان خراسانی بودند که در اولین اردو حضور داشتند. این بازیکنان همگی در لیگ‌برتر برای باشگاه‌هایی مختلف از خراسان‌رضوی گرفته تا گیلان بازی می‌کنند و تجربه بازی ملی در رده‌های پایین‌تر را در کارنامه دارند.

چالشی برای آزمون

هدایت تیم‌ملی دختران را در این مسابقات مریم آزمون برعهده دارد که از ۲۰ بهمن در مرکز ملی فوتبال تمرینات را با بازیکنان دعوت‌شده آغاز کرده است. او درباره برگزاری اردوی آماده‌سازی این تیم برای شرکت در تورنمنت کافا و رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: اولین اردوی آماده‌سازی پس از تعطیلی هفت‌ماهه در مرکز ملی فوتبال آغاز شد تا بازیکنان تمریناتشان را برای شرکت در تورنمنت کافا برگزار کنند. پس از انجام آزمایش پی‌سی‌آرو مثبت‌شدن جواب آزمایش چند بازیکن، ملی‌پوشان قرنطینه شدند و بازیکنان درگیر به ویروس را به شهرهایشان اعزام کردیم. تمرینات در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد تا بتوانیم میزان آمادگی ملی‌پوشان را ارزیابی و برای شرکت در تورنمنت کافا برنامه‌ریزی کنیم.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال دختران کمتر از هجده سال گفت: این تیم با ترکیبی از بازیکنان جوان و نوجوان تمرینات را پشت‌سر می‌گذارد. فرصتی برای استعدادیابی و انتخاب بازیکنان نداشتیم، بر همین اساس نفراتی را که برای تیم‌ملی فوتبال نوجوانان بانوان به کافا اعزام شده بودند، در کنار بازیکنان جوان به اردو دعوت کردیم.
آزمون ادامه داد: کارمان بسیار سخت است، زیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا رده‌های سنی را تغییر داده است و اکنون با رده سنی کمتر از هجده سال باید در مسابقات حاضر شویم. تعدادی از بازیکنان باکیفیت را که در رده سنی کمتر از نوزده سال بودند، نمی‌توانیم استفاده کنیم.

بر همین اساس حضور در تورنمنت‌های کافا و مسابقات دوستانه به ما کمک می‌کند بازیکنان را شناسایی کنیم و پرورش دهیم. امیدواریم بتوانیم در سال آینده استعدادیابی خوبی در سطح جوانان داشته باشیم تا برای دور اول مقدماتی که اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، بازیکنان آماده‌ای در اختیار داشته باشیم. درواقع هدفمان حضوری پرقدرت در رقابت‌های مقدماتی آسیاست.

سرمربی تیم‌ملی کمتر از هجده سال دختران گفت: به‌دلیل برگزاری رقابت‌های لیگ‌برتر و دسته اول به‌صورت هم‌زمان و فشردگی بازی‌ها، مجبوریم اردو‌های کوتاه‌مدت برگزار کنیم. همین امر کار را برای ما سخت می‌کند، زیرا بازیکنان خوبمان را در اختیار نداریم و به‌دلیل شرایط کرونا این رفت‌وآمد برای بازیکنان ریسک زیادی دارد. به‌شکلی که شرایط را سخت می‌کند، اما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا تیمی آماده به تورنمنت کافا اعزام کنیم.

نظر شما